Ikke helt korrekt. Jeg citerer "To incorporate a private limited company you need at least one director, who has to be over 16 years of age. You may also have a secretary, but this is optional." |
Hej
Vi har et Engelsk Ltd selskab, der betaler moms og skat i England. Da vores eneste aktivitet i Danmark er lidt salgs arbejde har vi ikke en filial i Danmark.
Jeg tror problemet vil ligge i at du gerne vil have selskabet som "Dansk" drifts selskab men samtidig ikke kan få CVR nr. uden Dansk filial.
Når en udlandsk selskab skal udføre noget arbejde i Danmark skal du mig bekendt RUT registreres. Medmindre de udelukkende er salgs arbejde.
Normalt stifter man et Ltd selskab, med nominer director og en filial herhjemme med CVR nr. Hvis formålet er både Danske og Internationale kunder samt at undgå kapitalkrav. Hvis du vælger denne løsning så er det kun de arbejde filialen udføre der er moms og skattepligtig i Danmark.
Jeg ville overveje om det rent praktisk kan betale sig at have en Engelsk Ltd uden filial som "Dansk" drifts selskab. Det vil være et helvede med hensyn til alt de manuelt papir arbejde der skal laves. Da du uden CVR nr. ikke kan gøre noget online (inkl. lønninger) da systemet ikke er bygget til det. Plus regnskabs delen, at du skal bruge privat internet, telefon osv. fordi du ikke kan få erhvervs uden CVR nr.
Bank, vi har simpelthen ikke kunnet få en konto hos hverken HSBC el. Barclays. Så vi har valgt en offshore bank. Danske bank har en løsning for udenlandske kunder, men den er dyr, koster 5000 kr bare for dem at undersøge om du overhovedet kan få kontoen.
Til sidst vil lige sige lad være med at blive "snydt" af Danske firmaer/advokater der tilbyder stiftelsen for 5-10000 kr. Med lidt Google søgning kan du finde firmaer i England der kan gøre det for ca. 500 kr og enda samme dag. Dansk filial kan du sagtens selv stifte, hvis du vælger den løsning.