Hej, |
Så er det vel fordi du ikke er importør registreret!
Så er det vel fordi du ikke er importør registreret!
|
Hej Ravn, |
Hvis de havde overset, at jeg var importregistreret og derfor troede, at jeg IKKE var importregistreret, havde de slet ikke udleveret pakken. Post Danmark må nemlig slet ikke udlevere pakken, hvis virksomheden ikke er importregistreret. Men i mit tilfælde udleverede de jo pakken. |
Sikke da noget sluder selvfølgelig må de det, hvis bare de opkræver told og moms.
|
Post Danmark må ikke udlevere en pakke der kommer et land udenfor EU til en virksomhed der ikke er importregistreret (Der er jo en grund til at man rent faktisk skal importregistreres :-) |
Det kan jo være, at PostDanmark ikke fanget den til toldkontrol (det sker af og til). Det er nok det mest sandsynlige, ellers havde du fået en regning på fortoldningsgebyr, og du havde fået toldpapirerne. MVH |
Kirsten www.kirstensquiltshop.dk
Hej Kirsten. |
Hej Mads, Jeg har før oplevet, at få en opsamling fra post DK pr. måned (eller var det kvartal.. nu kommer jeg i tvivl), hvor der blev opgjort, hvor meget jeg havde importeret, og hvad der skulle betales af importafgift, moms og told. Det du bare skal huske, når de ikke bliver fortoldet/momset/whatever automatisk, så skal du bogføre varekøbet med EUmoms (eller en ny konto for udenlandsk moms (ikke-eu), der i princippet fungerer på samme måde som EUmoms). Rigtig god weekend :) Mvh. Lars Thomsen |
Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk.