Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling af moms og importgebyr

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har lige modtaget min pakke fra Kina med nogle forskellige elektronikdimser. Jeg skal ikke betale told da toldsatsen er på 0%. Men jeg er heller ikke blevet opkrævet moms og importgebyr for at få pakken udleveret. Plejer man først at få tilsendt regningen senere?

Mvh.
Mads

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12890
Skrevet kl. 10:18

Så er det vel fordi du ikke er importør registreret!

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 10:21

Hej Ravn,

Tak for svaret.

Jeg er importregistreret og pakken er også sendt til mit firma. Desuden så har jeg jo fået den udleveret, det ville jeg jo ikke, hvis jeg ikke var importregistreret.

Mvh.
Mads

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:28

Hvis du har skulle betale momsen ved udlevering,må de have overset at du er importør registreret.  I givet fald skal du bede dem om at rette det.

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 10:35

Hvis de havde overset, at jeg var importregistreret og derfor troede, at jeg IKKE var importregistreret, havde de slet ikke udleveret pakken. Post Danmark må nemlig slet ikke udlevere pakken, hvis virksomheden ikke er importregistreret. Men i mit tilfælde udleverede de jo pakken.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:39

Mads Gliemann:
Post Danmark må nemlig slet ikke udlevere pakken, hvis virksomheden ikke er importregistreret. Men i mit tilfælde udleverede de jo pakken.

Sikke da noget sluder selvfølgelig må de det, hvis bare de opkræver told og moms.

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 10:46

Post Danmark må ikke udlevere en pakke der kommer et land udenfor EU til en virksomhed der ikke er importregistreret (Der er jo en grund til at man rent faktisk skal importregistreres :-)

"Hvis der kommer varer fra lande uden for EU til en virksomhed, der endnu ikke er registeret som importør, må Post Danmark ikke udlevere varerne, før registreringen er gennemført."

(http://www.postdanmark.dk/da/told-erhverv/Sider/Registreret-som-importor.aspx)

Så det er nærmere det du skriver, der er noget sludder :-)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:56

Det kan jo være, at PostDanmark ikke fanget den til toldkontrol (det sker af og til). Det er nok det mest sandsynlige, ellers havde du fået en regning på fortoldningsgebyr, og du havde fået toldpapirerne. 

MVH
Kirsten 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 11:01

Hej Kirsten.

Tak for svaret.

Pakken er blevet fortoldet (Jeg modtog toldpapirerne i et eksternt brev), desuden står der også på pakken, at den er blevet fortoldet og må tages i brug med det samme. De har også puttet rødt tape på siden(der hvor den åbnes), hvor der står, at den er blevet åbnet af tolden.

Mvh.
Mads

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 11:28

Hej Mads,

Jeg har før oplevet, at få en opsamling fra post DK pr. måned (eller var det kvartal.. nu kommer jeg i tvivl), hvor der blev opgjort, hvor meget jeg havde importeret, og hvad der skulle betales af importafgift, moms og told.

Det du bare skal huske, når de ikke bliver fortoldet/momset/whatever automatisk, så skal du bogføre varekøbet med EUmoms (eller en ny konto for udenlandsk moms (ikke-eu), der i princippet fungerer på samme måde som EUmoms).

Rigtig god weekend :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)