Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomheder som stjæler en nyestartet iværksætters ideer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 31
Fra  ElementLand Skrevet kl. 07:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei.

hvad kan man gøre når en virksomhed stjæler, en nyestartet iværksætters ideer ?

hvor tæt skal man holde sine kort, for at undgå andre virksomheder stjæler ens ideer ?

mange hilsner.

Melanie Kristensen.

Fra kerteminde
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 08:26

Hej Melanie.

Der er mange elementer i dette. Hvis du skal ind og fortælle din ide til andre kan du få dem til at underskrive en hemmeligholdelsesaftale, dette ser de fleste som helt normalt at gøre inden man indleder samarbejdet. Der er desværre dem der også bare vil høre om den uden at underskrive sådanne kontrakter, her er det jo så op til dig om du har så meget brug for dem eller ej.

Håber du kunne bruge noget af det.

Hilsen

Emil Saysette-Rasmussen

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Fra  ElementLand Skrevet kl. 08:46

Hei Emil :)

Det vil jeg tage i brug med det samme, for at sikre min isværksætning, ikke bliver mere stjålet af andre. 

for du har 100% rat i, om det så er et godt partnerskab, eller ej.

Mange tak :D

Mvh.

Melanie Kristensen. 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 18:54

Beklager, men Emil glemmer vigtige detaljer og tænker kun på webwebsider....

Du bør helt undlade at fortælle om dine ideer til folk du tror der kan tjene penge på den viden du giver dem, for du vil have meget svært ved at se om de stjæler din ide via et skuffeselskab.

Jeg har selv fået stjålet en god ide af en programmør (ved jeg fordi jeg fortalte om både ide og ledigt domæne, hvorefter han købte domænet og lukkede sin email og udførte ideen). Det havde næppe hjulpet at bede om en NDA som det hedder da han enten havde sagt nej, eller blot havde lavet firmaet under et andet navn.

Det bedste du kan gøre er at samarbejde med fuldt proffessionelle firmaer i Danmark eller udlandet, du kan desværre ikke stole på enkeltmandsselskaber i Danmark.

Personligt stoler jeg meget mere på et indisk firma der ikke vil underskrive erklæring end på en dansk freelancer selv om han har underskrevet erklæring.

Jo større firmaet er jo mindre er chancen for at de vil stjæle din ide men jo mindre er chancen for at de vil underskrive din erklæring, (nogle IT firmaer hører om 500 nye ideer om dagen og mange ideer er tæt på hinanden)

Fra det sekund du offentliggør dit website er der 1000 andre programmører der vil stjæle din ide hvis sitet er godt, så hjælper det intet at du har kæmpet for at finde en dårlig programmør der ville underskrive erklæring mens de dygtige programmører blot laver en kopi en måned senere, forstår du hvad jeg mener?

Mvh

Mr. A

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 21:46

Der har været skrevet rigtig meget om det emne herinde.....i bund og grund kan du få underskrevet en masse dokumenter osv, men det vil være op ad bakke hvis du alliere dig med de forkerte mennesker, for retssager og den slags kan trække tænder ud og det er jo ikke formålet med at realisere en ide...

Jeg vil foreslå dig at finde en som har nogen gode referencer, altså en som lever af sine referencer. Det koster nok lidt mere, men så er du på væsentlig mere sikker grund. Så kan du koncentrerer dig om at skabe din forretning og ikke bruge tankevirksomheden på om nogen nu pludselig tager røven på dig...

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Fra  ElementLand Skrevet kl. 22:31

Hey Mr. A 

det er jeg ked af at høre, at man ikke kan stole på enkeltmandsvirksomheder.

jeg er lige pt. en enkeltmandsvirksomhed, har hørt der er, lidt lettere vilkår og støre changes for økonomisk støtte, det er kun noget jeg har hørt.

ja jeg forstår, og det skræmmer også mig temmelig meget, for jeg har brug for en website programmører.

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Jan 13
Fra  ElementLand Skrevet kl. 22:48

Hey Peter Maler.

mange tak for det super godt råd :D 

det vil jeg gøre til erfaring, for at tingende køre mere sikkert.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)