Beklager, men Emil glemmer vigtige detaljer og tænker kun på webwebsider....
Du bør helt undlade at fortælle om dine ideer til folk du tror der kan tjene penge på den viden du giver dem, for du vil have meget svært ved at se om de stjæler din ide via et skuffeselskab.
Jeg har selv fået stjålet en god ide af en programmør (ved jeg fordi jeg fortalte om både ide og ledigt domæne, hvorefter han købte domænet og lukkede sin email og udførte ideen). Det havde næppe hjulpet at bede om en NDA som det hedder da han enten havde sagt nej, eller blot havde lavet firmaet under et andet navn.
Det bedste du kan gøre er at samarbejde med fuldt proffessionelle firmaer i Danmark eller udlandet, du kan desværre ikke stole på enkeltmandsselskaber i Danmark.
Personligt stoler jeg meget mere på et indisk firma der ikke vil underskrive erklæring end på en dansk freelancer selv om han har underskrevet erklæring.
Jo større firmaet er jo mindre er chancen for at de vil stjæle din ide men jo mindre er chancen for at de vil underskrive din erklæring, (nogle IT firmaer hører om 500 nye ideer om dagen og mange ideer er tæt på hinanden)
Fra det sekund du offentliggør dit website er der 1000 andre programmører der vil stjæle din ide hvis sitet er godt, så hjælper det intet at du har kæmpet for at finde en dårlig programmør der ville underskrive erklæring mens de dygtige programmører blot laver en kopi en måned senere, forstår du hvad jeg mener?
Mvh
Mr. A