Hey alle, Jeg har altid haft drømmen om at starte et casting bureau som også producere TV-programmer. Men hvad er kravene rent uddannelses mæssigt for at blive "Caster" til TV-programmer osv.? Og for at starte sit eget casting-firma, er det så bare de formelle regler om at opstarte egen enkeltmandsvirksomhed der gælder? Med venlig hilsen Jacob Holt |
Der kører lidt kurser iblandt i filmskole regi og de har vist puslet med tanke om en 1 eller 2 årig uddannelse med blandet indhold, men branchen mener det vil være at uddanne til arbejdsløshed.
Der findes en del etablerede casting bureauer, og der sidder folk med dels filmerfaring, dels en opbygget praktisk erfaring i casting. Der kan du jo se om de søger folk, men jeg tror meget sker ved internt rekruttering blandt folk de kender.
At starte fra scratch og ville kunne caste tror jeg dels er meget vanskeligt, der er mange forskellige egenskaber man skal lede efter + faldgrupper med betaling/manglende betaling og meget andet + branchen ved hvem der KAN caste børn - eller voksne osv - og holder sig i vidt omfang til dem
Jeg kan huske min søn i forbindelse med en sørøver spillefilm skulle bruge en gruppe folk der kunne fægte på et skibsdæk i drabelige dueller. Han tog ud på fægteskoler helt enkelt og castede de mest sørøverlignende ind Mulighederne er mange.
Jeg tror du skal søge ind til noget med film/TV og snuse den vej - alternativt høre filmskolen om de har nogle gode råd til en der vil starte et casting bureau
Jep du kan bare starte enkeltmandsvirksomhed, jeg mener ikke der er lovkrav i øvrigt - men det kan filmskolen også svare på
vh
vh