Lad os sige jeg godt kunne tænke mig at sælge Pepsi produkter. For at få lov til at gøre det skal jeg have tilladelse fra pepsi til at gøre det ? Min gudfar ville så får ordnet alt det med pepsi og jeg ville kunne sælge det i danmark, hvis det lykkedes. Dette er bare et eksempel. Hvor meget ska jeg betale for en pepsi flaske i moms/told og alt det gøgl(tænker på fragt. osv. om de forskellige regler. Det behøver ik være pepsi produkter det ka være hva som helst, kunne bare godt tænke mig at få lidt mere indsigt i dette. Som i ka læse er jeg er utrolig uviden på dette punkt. Jeg har tænkt mig at sætte mig lidt mere ind i det. Denne post er bare så jeg forstå sammenhænget eller et lille resume om dette kan lade sig gør, før jeg går helt i dybden med at researche. Mange tak på forhånd for svar på denne post |
Vedr. Salg af vare fra usa i Danmark.
- 1
Det er ikke ganske lige til.... 1. Du skal først og fremmest import registreres hold Told & Skat på dit SE nr, og her skal du tage stilling til om du vil anvende deres sikkerheds ordning (koster x promille) eller du ønsker at betale told ved afhentning. 2. De produkter du importerer skal være godkendt i Danmark f.eks skal alt legetøj være CE mærket og det er ikke typisk i USA, hvis de ikke er CE mærket så skal du bruge ca. 1 tons penge for at få en godkendelse af produktet. 3. Typisk handel med USA forgå via forudbetaling, det vil sige at de pakker varerne og når de modtager pengene fra dig bliver de frigjort til din transportør. 4. Den billigste fragtform er søfragt som tager ca. 3-4 uger fra østkysten af USA, husk at forsikre dine varer på rejsen (transportør "sælger" normalt en forsikring), det billigest er hvis du kan tage en 20 fods eller 40 fods container. 5.hver eneste produkt type har sin egen told sats og dem kan du finde hos told og skat og der er rigtig mange Hvis varen allerede findes i Europa via en anden importør er det faktisk meget lettere........ Erik
|