Jeg er bosat i USA og har spottet en lille niche, som jeg tror Danskerne (og øvrige scandinaver for den sags skyld) også ville tage til sig, hvis de blev tilbudt og fik kendskab til. Produktet kan indkøbes fra producent i USA og hjemtages til DK for max 10 kr./stk., det vil sikkert kunne bære en salgspris på omkring 40-50 kr. for en 2styks pakning og er af en sådan art, at det bedste sted at sælge produktet ville være gennem supermarkeder & muligvis byggemarkeder mfl. Der er tale om nonfood sæsonvarer, som muligvis også vil kunne sælges via en webshop med et bredere sortiment henvendt til feinschmeckeren, men dette vil dog som jeg ser det, indebære temmelig store omkostninger til ordrehåndtering og pakning pr. ordre i forhold til fortjeneste. Jeg er med på at jeg sikkert heller ikke vil kunne opnå den helt store margin ved salg til de ”store”, men mængden vil muligvis gøre denne model lidt mere attraktiv i mine øjne. Inden jeg selv tage telefonen og tager kontakt, vil jeg gerne høre jer hvorvidt i har insights til og erfaring med indkøbsprocesserne i feks. Dansk Supermarked eller Silvan – handler de overhovedet med “fordyrende” mellemled som mig? Hvilken margin opererer de eventuelt med på feks. grillkul eller plastik fodbolde eller lign. nonfood sæsonvarer? Stiller de specielle krav, er der procedure eller lign. jeg bør opfylde eller være opmærksom på før jeg kontakter dem? Alle inputs er velkomne.. |
Salg til Dansk Supermarked, FDB, Silvan mfl.?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Der er altid plads til gode produkter, og også råd til mellemmænd, for disse kæder har så mange varer. Så de er også vant til at handle på den måde. Jeg har igennem tiden solgt til en del store kæder, og arbejder nu som freelancer, så hvis du er interesseret kan du se mere på min profil. |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)