Hej allesammen. Jeg har et arbejde, hvor jeg benytter en gulpladebil (100% erhverv), den kører jeg ca 15000km i om året. Bilen er en Seat Altea 1,6 tdi ecomotive, kører ca 20 på literen. Ved siden af har jeg en privatbil. Vi kan ikke få firmabil på mit arbejde, og tror heller ikke det ville kunne betale sig men... Jeg er træt af ikke at kunne købe ind på vej hjem fra arbejde, eller hente min kæreste fra arbejde, selvom jeg kører lige forbi i firmaets bil. Så jeg havde tænkt at spørge, om jeg kunne benytte min egen bil til arbejdet og få kørselsgodtgørelse. Den kører langt på literen og det vil ikke ende med at koste mig noget - tværtimod. Men vil det kunne betale sig for min arbejdsplads, at betale mig de ca 3.80 kr per kilometer frem for at jeg benytter deres gulpladebil. Hvad tror i det koster at have sådan en kørende per år, over 5 år. -Altean koster 143.000 ex moms fra ny og afskrivningen er selvfølgelig størst i starten -Serviceaftale incl dæk -forsikring -diesel + alt det løse Håber nogen kan komme med nogle gode argumenter enten økonomisk eller andet, så jeg kan slippe for at have 2 biler stående :-) MVH Aske |
Du må ikke bruge arbejdets bil til at køre til og fra arbejde...