Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på flybilleter og andre småting?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har læst i en anden tråd at der ikke er moms på flybilletter, gælder det stadig? Derudover er der anført et "skat" beløb på min faktura (stadig flybillet) skal jeg forholde mig til det i forhold til regnskab?

Sidst har jeg en masse småudgifter forbundet med udlandsophold der ikke har noget momsbeløb på selve regningen:

- Vacciner og læge honorar

- Visum købt i sverige (Nairobi har ingen ambassade herhjemme) 

- Medicin fra apotek

Håber der er nogle regnskabnørder derude der har er hurtigt svar på ovenstående,

Mvh, Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34

Der er ikke moms på flybiletter og skatten er bare en udgift, så hele regningen ind som udgift og ingen moms

De udenlandske regninger ligeså, ind med dem som udgift, forudsat, at du kan påvise de var nødvendige for rejsen, og det er sikkert ting der har været krævet i forhold til rejsen som du skrive det - ingen moms i det - Det er jo betalt i Sverige som en rejseomk ville jeg føre det

Heller ikke moms på lægen og vel ikke på vaccinen og medicinen?, men det lette er jo, at hvis ikke der fremgår moms af regningen er der ikke moms at fratrække. 

Selve rejsen skal du naturligvis også kunne dokumentere formål med, hvor forretning jo skal være det alt dominerende formål, ellers er alle udgifterne private (ex. man kan ikke rejse til Thailand for at besøge EN leverandør i Bangkok og så blive der i 10 dage og bare trække rejsen fra)

God tur derned - pas på dig selv - om moms kan du evt læse mere her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvilke-forpligtelser-giver-det-at-vre.html hvor der også er link til regler om moms i forbindelse med repræsentation og andet som kan være nyttigt for dig fornemmer jeg

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Feb 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:37

Tak for det hurtige og præcise svar.

Mvh, Kasper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)