Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsikring til rådgivningsvirksomhed (I/S)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 87
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg arbejder på at få lavet en erhvervsforsikring til Create Copenhagen.

Virksomheden er et I/S, med to ejere og ingen ansatte (endnu).

Der er tale om en servicevirksomhed, hvor vi arbejder hovedsageligt med strategi.

Codan gav os et tilbud på ca. 5000,- om året, som jeg syntes virkede lidt skarpt.

Har i foreslag til hvilke selskaber der er gode til at forsikre service virksomheder?

Tak på forhånd

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:17

Konkretiser hvad det er du vil forsikre - arbejdsskade, ansvarsforsikring i forhold til jeres kunder, kredit osv

Strategi lyder ikke som et stort risiko område i forhold til at kunderne kan sagsøge jer, det er jo en løbende process så skal man forsikre sig mod et sådan ansvar der?

Er det i forhold til kommende ansatte og erhvervsskade synes jeg sjovt nok lille Gjensidige virkede gode

Under alle omstændigheder, specificer hvad den skal dække og tag tilbud fra 3 selskaber hvis ikke I får bud nok senere i tråden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 22:19

Du åbner for noget jeg selv har overvejet.

Har vi overhovedet behov for at være forsikret?

Værdien af vores kontor falder drastisk når computeren tages med hjem, og vi kan ikke rigtig komme i en situation hvor et sagsmål ville blive relevant?

Codan tilbuddet dækkede tyveri, arbejdsskade og ansvar mener jeg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28

Klart hvis i har kontor så skal det overvejes hvad værdien er af indholdet - hvis ellers det er brandforsikret for ellers er det jo et must.

Arbejdsskade skal man jo ha med ansatte og i alle fald i et ApS også for ejeren (lidt tosset) men forsikring kan sige om det er krav på I/S hvis I ikke har ansatte - og ansvar- ja det har jeg svært ved at se en strategirådgivningsvirksomhed ha behov for. Det er jo flydende rådgivning. I skal naturligvis forsikre jer hvis I skal gi direkte besked om lovgivning - stå inde for HR og den slags - men ren strategi - nja ikke en stor risiko.

Har I overvejet ApS på et tidspunkt for at fjerne helt andre risici som I/S i form af solidarisk personlig hæftelse - og så har I vel lavet en aftale om hvem der må hvad og hvordan den ene af jer kan komme ud uden at I bliver uvenner, hvis en trætter på opgaven

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 22:28
Jeg er også enig med Cookie. Jeres rådgivningsnet ansvar er absolut begrænset, så det I evt. Behøver er indbo forsikring og ulykkeforsikring.
Indbo forsikring var du ind på med at der er også begrænset med værdier.
Ulykkeansvar er selvfølgelig vigtigt, men igen I er primært på et kontor og her er ansvaret er begrænset. Jeg mener at i sagtens kan gøre det billigere.
Jeg betaler selv ca. 9000 for både rådgiver ansvar og ulykkeforsikring og jeg er i den meget risikotungt gruppe, hvad både angår rådgiver ansvar og ulykke.
Fra København
Tilmeldt 22. Mar 10
Fra  Create Copenhagen Skrevet kl. 14:26

Tak for jeres svar begge to,

Vi forsøger kontraktligt at undgå situationer hvor den personlige hæftelse kan gøre sig gældende.

Hvad vi mangler, men skal have er en intern kontrakt - den er på trapperne.

Vi havde overvejet ét ApS, men jeg er blevet rådet til at skattemæssige fordele at forblive en I/S indtil videre, evt. på en virksomhedsskatteordning.

Tilmeldt 22. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:57

Kontakt denne forsikringsmægler: (han er dygtig og kan anbefales)

Flemming Sonnesen

Forsikringsmægler/Seniorpartner

Telefon: 22666277

E-mail: fs@fmg-dk.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)