Hej Pernille.
Tak for din feedback. Jeg er altså nødt til at følge denne til dørs - håber det er ok
Jeg har derfor nogle 'prøvetekster' liggende på min egen computer af forskellig slags, som jeg sender til potentielle kunder, når vi er i dialog
Det er da fint at du har det, men hvor stammer dialogen fra? Det handler vel først og fremmest om at OPRETTE en dialog med potentielle kunder? Lige nu får du måske dine kunder fra dit netværk, men hvis du vil have kunder der kontakter dig uopfordret, så er det - efter min mening - ikke godt nok at have nogle prøvetekster liggende på computeren.
Det ville svare til at jeg som fotograf havde nogle billeder liggende på computeren som passer til min målgruppe - men jeg viser dem først frem når kunden beder om det... For hvorfor skal jeg vise noget frem - jeg skriver jo at jeg kan tage billeder af både hoteller, mennesker og dyr?
Der er 1300 månedlige eksakte søgninger på "tekstforfatter" - hvor mange af disse kontakter dig og beder om eksempler?
eg kunne ikke drømme om at sende tekster ud, dom jeg allerede har solgt til andre. Ophavsretten til disse tekster er ikke mine, men min kundes
Fair nok, men det kunne jo tænkes at nogle tilfredse kunder gerne vil lade dig bruge teksterne som referencer? Og hvis ikke, så er det jo ikke umuligt at lave en tekst af egen fri vilje.....
eg har desværre mere end en gang, oplevet at en person brugte dele af min prøvetekst til sin hjemmeside, og så ryger mit løfte om unikke tekster, til ham/hende der ærligt og redeligt har betalt.
Ja og jeg har også oplevet at nogle bruger mine produktbilleder i min webshop, men det betyder da ikke at jeg stopper med at bruge billeder. Ej heller at jeg klandrer fotografen...
Jeg mener faktisk at teksten på min egen hjemmeside, er et udemærket eksempel på hvordan jeg skriver,
Det er da fint at du synes det. OG godt for det. Men jeg kan fortælle dig at som potentiel kunde så er jeg ikke enig. Hvad er så vigtigst? At DU synes teksterne fortæller noget om dine kvalifikationer eller at JEG synes det?
har du prøvet at skrive til nogen af dem, der udbyder tekster og bede om at få nogle teksteksempler?
Næ. Hvorfor i al verden skulle jeg dog det? Det er da ikke mit job at få dig til at overbevise mig om at du er den rette leverandør. Det er dit job.
Jeg synes det er mægtigt selvoptaget at have en holdning om at "vil du vide mere om mine services, så kontakt mig". Sådan tror jeg desværre ikke det fungerer særlig meget længere. Det handler om at være proaktiv og kommunikere sine kompetencer, og det gør man altså ikke med nogle prøvetekster som ligger på computeren...
Hilsen Morten
p.s. nu når vi er inde på emnet omkring hjemmesider og indhold etc. må jeg så give dig et par forslag til hvordan jeg synes du kan gøre din side bedre?
1) Fjern google reklamerne
2) Forkort din titel. På forsiden står der at du er "Socialrådgiver, skuespiller og tekstforfatter". Når det vigtige - nemlig tekstforfatter - kommer helt nede på 3. pladsen, så får det mig til at tvivle på om du er en socialrådgiver der også skriver tekster, eller en tekstforfatter der har flere jobs....
3) Under referencer så nævn hvad du har lavet for hver enkelt firma. Få nogle udtalelser fra tidligere kunder osv.
4) Dine priser er for produktbeskrivelser 0,55kr/ord. Det er jeg egentligt ligeglad med, for jeg er ikke interesseret i X antal ord. Jeg er interesseret i en fængende og sælgende produktbeskrivelse og gider ikke bekymre mig om hvorvidt du mon skriver 5000 ord for at tjene mest muligt.... Faktisk så er det i min interesse at produktbeskrivelsen bliver så kort og præcis som muligt, så kunden hurtigere bliver ført videre til et salg
5) Hvorfor ikke lave en lille gratis "Guide til hvordan du selv skriver produkttekster" Så deler du nogle gode råd. Du viser at du har styr på det at skrive tekster og jeg vil vædde med at når folk så selv har prøvet det af og set at det er relativt svært, så ved de hvor de kan finde yderligere hjælp :=)