WideEyes.dk & AAimport.dk:
Det virker som et stort ansvar at overlade til nogen der hverken kender jeres kunder, produkter eller andet.
Personligt vil jeg mene at det kræver nogle helt unikke egenskaber at skrive en god tekst.
At skrive produkttekster er bare endnu en disciplin inden for tekstforfatterfaget.
Hvis man skal gøre det godt, kræver det, at man har forstand på, hvordan man påvirker kunden.
Man skal vide noget om målgruppeanalyse og sproglige virkemidler.
Det er alt sammen håndværksmæssige ting, som man kan lære.
Og det kan sagtens tænkes, at en dygtig tekstforfatter kan lave produktbeskrivelser, der konverterer bedre end trådstarters egne.
Jeg skriver selv for én af landets førende smykkekæder - og mine tekster konverterer.
Da jeg fik den kunde i hus var vi flere tekstforfattere, der skulle aflevere testbeskrivelser, som skulle bedømmes efter alle kunstens regler.
Da vi I bedste X-factor-stil var to tilbage, blev det bedømt, at den ene var en mand, fordi han skrev meget nøgternt om smykkerne, mens den anden helt bestemt måtte være en kvinde, fordi hun ud over den nøgterne beskrivelse af materialer og former kunne formidle den drøm, som smykket skal skabe hos kunden. Det var mig, der var kvinden, og siden har jeg pralet af, at jeg skriver som en tøs.
Når jeg læser de eksisterende tekster på trådstarters side, er jeg helt enig med trådstarter i, at der skal noget mere og noget andet til, hvis man gerne vil konvertere bedre.
Ud fra formuleringen om at "prøve dine skrivekundskaber af i praksis" vurderer jeg, at det vil være absurd, hvis jeg kommer med et tilbud. Jeg gætter på, at trådstarter ønsker sig en masse ord til ikke så mange penge.
Jeg kan selvfølgelig sagtens sætte en flok tekstspottere på opgaven. Så har du nye tekster i en fart og til en tålelig pris.
Venlig hilsen
Hans Stokholm Kjer