Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunne du tænke dig at skrive produkttekster

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 39
Fra  Billigebutterfly.dk Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Har du erfaring og kunne tænke dig at prøve dine skrivekundskaber af i praksis, så har vi en spændende opgave til dig.

Det drejer sig om produktbeskrivelser til en webshop.  Vi har en masse produkter, hvor der mangler produktbeskrivelser.
Spændende opgave for dig, som interesserer dig for SEO og ønsker at afprøve kundskaber indenfor dette.  

Hvis dette har interesse,  så smid en besked  :)

Med venlig hilsen

Mathias Nielsen 

Driver webshop med slips og butterfly til markedets bedste priser. 

Fra 9550
Tilmeldt 14. Jan 11
Indlæg ialt: 129
Fra  www.webskribenten.com Skrevet kl. 21:24

Hej Mathias

Jeg har flere hundrede produkttekster på nettet og tilbyder billige priser til webshops.

Jeg har sendt dig en privat besked.

mvh. Anja Nielsen/webskribenten.com

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 21:26

Jeg har allerede prøvet det af i praksis, og har skrevet for mange forskellige typer virksomheder. Men jeg skriver også gerne jeres. I er velkomne til at se mine priser på min hjemmeside http://wyrd.dk/priser.html ellers skrive til mig, med lidt flere detaljer, for at få et godt tilbud.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 08:28

Hej Mathias, jeg har ikke skrevet så mange produkbeskrivelser.

Men ønsker helt klart at komme til at skrive flere for at få byggede lidt på min erfaring. 

Smid en mail til mail@simonr.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:22

Mathias Nielsen:
Har du erfaring og kunne tænke dig at prøve dine skrivekundskaber af i praksis, så har vi en spændende opgave til dig.

Hej Mathias

Det er en besnærende tanke at lade andre skrive produktteksterne, men hvordan tør du?

1) Ingen andre kender produkterne lige så godt som dig/jer

2) Ingen andre kender jeres kunder lige så godt som jer

3) En god produkttekst skal være kort, præcis og sælgende. En god tekst skal gerne konvertere til salg.

4) Ordlyden, opsætning osv. skal gerne være den samme på alle produkterne og sidens øvrige tekster

Det virker som et stort ansvar at overlade til nogen der hverken kender jeres kunder, produkter eller andet.

Personligt vil jeg mene at det kræver nogle helt unikke egenskaber at skrive en god tekst. 

Dette er IKKE for at kritisere dit indlæg eller din intention. Jeg har faktisk selv overvejet det flere gange, men er gået væk fra det igen, netop pga. ovenstående bekymringer.

JER DER HAR BUDT på opgaven må også meget meget gerne svare med jeres professionelle erfaringer med dette Smile

Hilsen Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Det virker som et stort ansvar at overlade til nogen der hverken kender jeres kunder, produkter eller andet.

Personligt vil jeg mene at det kræver nogle helt unikke egenskaber at skrive en god tekst. 

At skrive produkttekster er bare endnu en disciplin inden for tekstforfatterfaget.
Hvis man skal gøre det godt, kræver det, at man har forstand på, hvordan man påvirker kunden.
Man skal vide noget om målgruppeanalyse og sproglige virkemidler.

Det er alt sammen håndværksmæssige ting, som man kan lære.

Og det kan sagtens tænkes, at en dygtig tekstforfatter kan lave produktbeskrivelser, der konverterer bedre end trådstarters egne.

Jeg skriver selv for én af landets førende smykkekæder - og mine tekster konverterer.
Da jeg fik den kunde i hus var vi flere tekstforfattere, der skulle aflevere testbeskrivelser, som skulle bedømmes efter alle kunstens regler.

Da vi I bedste X-factor-stil var to tilbage, blev det bedømt, at den ene var en mand, fordi han skrev meget nøgternt om smykkerne, mens den anden helt bestemt måtte være en kvinde, fordi hun ud over den nøgterne beskrivelse af materialer og former kunne formidle den drøm, som smykket skal skabe hos kunden. Det var mig, der var kvinden, og siden har jeg pralet af, at jeg skriver som en tøs.

Når jeg læser de eksisterende tekster på trådstarters side, er jeg helt enig med trådstarter i, at der skal noget mere og noget andet til, hvis man gerne vil konvertere bedre.

Ud fra formuleringen om at "prøve dine skrivekundskaber af i praksis" vurderer jeg, at det vil være absurd, hvis jeg kommer med et tilbud. Jeg gætter på, at trådstarter ønsker sig en masse ord til ikke så mange penge.

Jeg kan selvfølgelig sagtens sætte en flok tekstspottere på opgaven. Så har du nye tekster i en fart og til en tålelig pris.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:06

Hej Hans

Tak for dit indput.

Så kan jeg bare ikke forstå at der ikke er nogle relevante eksempler på sites fra tekstforfattere. Det er simpelthen for nemt og for letkøbt når man på en side læser ting som:

bla bla bla.... 

Vælg mig som din ordsmed for jeg kan både lave:

- brochurer

- Salgsbreve

- Produktbeskrivelser

.... hvorfor er der ingen der gør noget mere ud af det? Der er jo et KÆMPE KÆMPE marked her

(INDEN jeg går videre så skal jeg vist lige pointere at dette IKKE er rettet mod dig Hans - jeg kender dit arbejde :))

1) Hvorfor er der ingen konkrete teksteksempler at finde på en hjemmeside fra en tekstforfatter?

2) Hvorfor er der ingen der har taget modet op og dokumenteret sine kundskaber i enten split test eller stigning i konverterings %?

3) Hvorfor er der ingen der viser før-og-nu eksempler med en forklaring på hvad der var galt i "før" billedet og hvilke overvejelser der ligger til grund for den leveret tekst?

- igen så skal dette ikke ses som direkte kritik, men som en opfordring til jer der arbejder med tekster - det ville helt sikkert være en metode der kunne få mig til at overveje at bruge ekstern assistance til produktbeskrivelser!

Hilsen Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:26

1) Hvorfor er der ingen konkrete teksteksempler at finde på en hjemmeside fra en tekstforfatter?

Av - min personlige hjemmeside ligner noget fra slutfirserne - der er vist nok nogle gamle og intetsigende eksempler rundt omkring, men tilbage til dit spørgsmål.
Det er svært at bruge sine tekstreferencer konkret af flere grunde. For det første vil jeg gerne vise referencer, der passer til kunden. En kunde, der sælger modetøj kan ikke forventes at kunne gennemskue om de robotplæneklippertekster, jeg har lavet for toprobot.dk er gode. Hvis det drejer sig om de meget billige tekster, er kunderne ofte ikke så glade for at vise disse tekster frem, da de ofte bruges på forskellige mere eller mindre suspekte måder i forbindelse med linkbuilding. Vi kan ikke gengive teksterne på vores egne sider på grund af risikoen for duplicate content.

2) Hvorfor er der ingen der har taget modet op og dokumenteret sine kundskaber i enten split test eller stigning i konverterings %?

Bare ring, så tager vi en snak om det. Jeg har selvfølgelig den slags dokumentation liggende på nogle af mine produkter. Men jeg vil helst formidle dem i min mundtlige dialog, da jeg ellers er bange for at sætte falske forventninger i søen hos kunden. For et par uger siden fortalte jeg én der ville sælge el-cykler om min succes med salgsbreve hos én der sælger robotplæneklippere. Men jeg kunne jo desværre ikke love dig den konvertering på 60%, som Johnny oplevede :-).

3) Hvorfor er der ingen der viser før-og-nu eksempler med en forklaring på hvad der var galt i "før" billedet og hvilke overvejelser der ligger til grund for den leveret tekst?

Før og nu-eksempler fungerer efter min mening ikke på tekstområdet, fordi køber ofte ikke har kompetencerne til at vurdere tekstens kvalitet. Desuden ville jeg være rigtig ked af at have før-teksten stående på min hjemmeside.
Jeg har købt en del tekster hos andre skribenter for at holde øje med markedet. Disse tekster ligger stille og roligt på min harddisk. Jeg har overvejet, hvordan jeg kan bruge dem i noget sammenlignende reklame, men jeg er ikke kommet frem til en model, der ikke vil virke klam.

Tak for dit input, Morten.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hans Stokholm Kjer:
min personlige hjemmeside ligner noget fra slutfirserne

Rolig Hans, det er lige på nippet til at blive top moderne igen Skype-Giggle

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

OBS! Dette er ikke et angreb mod Hans. Jeg har brugt Hans flere gange og er ovenud tilfreds med hans arbejde, og anbefaler oprigtigt til alle herinde. 

Hej Hans

Jeg respekterer dine synspunkter, men jeg er desværre ikke enig i dem alle. Jeg vil gerne fremhæve nogle af dem, for at vise sagen fra min side som indkøber af tekstarbejde. 

Hans Stokholm Kjer:
Det er svært at bruge sine tekstreferencer konkret af flere grunde. For det første vil jeg gerne vise referencer, der passer til kunden

Fair nok at du gerne vil vise referencer der passer til kunden, men det er ikke særlige kundeorienteret! Når jeg som kunde leder efter en tekstforfatter på nettet, forventer du så at jeg som kunde skriver til 10 forskellige tekstforfattere for at bede om konkrete eksempler indenfor min branche?

Eller tror du at jeg kontakter de 2 tekstforfattere som - efter min mening - har skrevet nogle gode tekster på deres hjemmeside?

Hans Stokholm Kjer:
En kunde, der sælger modetøj kan ikke forventes at kunne gennemskue om de robotplæneklippertekster, jeg har lavet for toprobot.dk er gode

Jo! selv kun delvis intelligente mennesker kan gennemskue om noget er godt skrevet. Især hvis tekstforfatteren bruger lidt tid på at uddanne kunden til at forstå hvad en god tekst er.... Forklar hvilke virkemidler du har brugt, hvorfor din sætningsstruktur er bygget op som den er (fx. fordi målgruppen er mænd over 30 eller hvad ved jeg), at du har brugt argumenter som virker godt til målgruppen osv....

Hans Stokholm Kjer:
Vi kan ikke gengive teksterne på vores egne sider på grund af risikoen for duplicate content.

Sludder.... det kan da gøres på mange måder. Den mest primitive er at indsætte teksten som et billede.

Hans Stokholm Kjer:
Før og nu-eksempler fungerer efter min mening ikke på tekstområdet, fordi køber ofte ikke har kompetencerne til at vurdere tekstens kvalitet

Igen så handler det jo mere om din evne til at forklare kunden fejlene i "før" teksten og fordelene / forbedringerne i "efter" teksten. Hvis du går ud fra at kunden ikke kan gennemskue tekstens kvalitet, hvordan kan du så overhovedet levere et tilfredsstillende arbejde? Kunden ved jo så ikke om dit leveret arbejde er kvalitet eller lort...

... og hvis kunden alligevel ikke kan gennemskue kvalitet, så får kunden vel mere ud af sine penge ved at bestille hos dem der tilbyder tekster til 25øre ordet.... 

IGEN - dette er et opråb til alle tekstforfattere. Jeg savner som kunde noget bedre dokumentation for HVORFOR jeg skal vælge dig.

Det er lidt ligesom et hotel der gerne vil formidle deres faciliteter. Hvad virker mon bedst? At de skriver "vi har en flot indretning og en hyggelig atmosfære" eller at de viser en serie super flotte billeder der dokumenterer at indretningen rent faktisk ER flot?

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)