OBS! Dette er ikke et angreb mod Hans. Jeg har brugt Hans flere gange og er ovenud tilfreds med hans arbejde, og anbefaler oprigtigt til alle herinde.
Hej Hans
Jeg respekterer dine synspunkter, men jeg er desværre ikke enig i dem alle. Jeg vil gerne fremhæve nogle af dem, for at vise sagen fra min side som indkøber af tekstarbejde.
Det er svært at bruge sine tekstreferencer konkret af flere grunde. For det første vil jeg gerne vise referencer, der passer til kunden
Fair nok at du gerne vil vise referencer der passer til kunden, men det er ikke særlige kundeorienteret! Når jeg som kunde leder efter en tekstforfatter på nettet, forventer du så at jeg som kunde skriver til 10 forskellige tekstforfattere for at bede om konkrete eksempler indenfor min branche?
Eller tror du at jeg kontakter de 2 tekstforfattere som - efter min mening - har skrevet nogle gode tekster på deres hjemmeside?
En kunde, der sælger modetøj kan ikke forventes at kunne gennemskue om de robotplæneklippertekster, jeg har lavet for
toprobot.dk er gode
Jo! selv kun delvis intelligente mennesker kan gennemskue om noget er godt skrevet. Især hvis tekstforfatteren bruger lidt tid på at uddanne kunden til at forstå hvad en god tekst er.... Forklar hvilke virkemidler du har brugt, hvorfor din sætningsstruktur er bygget op som den er (fx. fordi målgruppen er mænd over 30 eller hvad ved jeg), at du har brugt argumenter som virker godt til målgruppen osv....
Vi kan ikke gengive teksterne på vores egne sider på grund af risikoen for duplicate content.
Sludder.... det kan da gøres på mange måder. Den mest primitive er at indsætte teksten som et billede.
Før og nu-eksempler fungerer efter min mening ikke på tekstområdet, fordi køber ofte ikke har kompetencerne til at vurdere tekstens kvalitet
Igen så handler det jo mere om din evne til at forklare kunden fejlene i "før" teksten og fordelene / forbedringerne i "efter" teksten. Hvis du går ud fra at kunden ikke kan gennemskue tekstens kvalitet, hvordan kan du så overhovedet levere et tilfredsstillende arbejde? Kunden ved jo så ikke om dit leveret arbejde er kvalitet eller lort...
... og hvis kunden alligevel ikke kan gennemskue kvalitet, så får kunden vel mere ud af sine penge ved at bestille hos dem der tilbyder tekster til 25øre ordet....
IGEN - dette er et opråb til alle tekstforfattere. Jeg savner som kunde noget bedre dokumentation for HVORFOR jeg skal vælge dig.
Det er lidt ligesom et hotel der gerne vil formidle deres faciliteter. Hvad virker mon bedst? At de skriver "vi har en flot indretning og en hyggelig atmosfære" eller at de viser en serie super flotte billeder der dokumenterer at indretningen rent faktisk ER flot?
Hilsen Morten