Det er ikke muligt at udgå de useriøse bud når man vil sælge en forholdsvis ny webshop. Du har ikke mulighed for at gå gennem virksomhedsmægler med en sådan. Hvis det link du fik tidligere hjælper dig med prissætning - og earn-out lyder fornuftigt også, så er du en del af vejen.
Jeg fatter ikke hvad det er for en ide de skal stjæle og har svært ved at se risikoen i det, men kommer du ikke med konkrete oplysninger og helst selv sætter en undergrænse for bud, så får du enten ikke solgt, eller useriøse bud. Hvordan skulle man byde seriøst ud fra det du siger?
Man kender ikke varene eller ydelsen der sælges
Man kender ikke omsætningen kun antal per måned - 60-90 gange 10 kr er ikke meget at arbejde med, 60-90 gange 1000 kr er slet ikke dumt
Man kender ikke opsætningen - type wordpress osv - hvor lang tid om måneden skal du bruge for at klare de der 60-90 gange og holde shoppen ajour
Man ved ikke hvor længe du har kørt den og hvordan udviklingen har været - hvordan er den nået til 60-90 ordre pr måned - er det stigende, eller faldende og over hvor lang tid
Det er lidt som at ville sælge en bil, og så skrive
Jeg har en bil, men skal ikke bruge den så meget de næste 3 mdr og måske vil jeg ha noget andet - Hvad vil du gi for den?? Det vil gi enten 0 svar eller kun useriøse
Tænk over, om ikke du kan lukke op for info-posen og gøre købere lidt mere sultne, en aktiv kørende og indtjenende shop bør kunne sælges
vh