Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminos

Hvordan prissætter jeg min webshop på en fair måde og hvor sætter jeg den til salg uden man bliver overrendt af useriøse personer som ikke vil andet en bare høre om de nu kan stjæle en ide ?

Go aften!

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 18:56

Hvis din webshop er lavet (altså sælger den noget lige nu?)
Så burde du da intet problem have i at nået bliver stjålet? :-)

Oftest er folk fine herinde til bare at byde :)) 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 19:03
Fra København
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 19:12

I prissætning af en forretning, der arbejder man med faktorer i forhold til hvad forretningen producerer af overskud.

Til beregning af den faktor - skal der indregnes hvor sandsynligt det er at virksomheden også fremover skaber dette overskud i en vis periode efter overtagelse.

For at få den højest mulige pris i et usikkert markedssegment - ofte vælge en earn-out aftale.

Så bliver sælgeren belønnet i takt med at den solgte forretning skaber penge til køber.

Typisk samtidigt med et one-time beløb up front.

Så som christoffer siger : Er den kørende og i så fald hvad skaber den pt. ?

/Niels

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 19:20
Nej men også mere ment med hvordan man sparer useriøse personer.

Og får fat i personer som kan handle.

Ja den køre og har omsætning mellem 60 og 90 ordre pr. mrd.

Men har et krævende job og har ikke tiden til at passe den.

Så går med tanken om at sælge så en anden kan få glæde af den, rejser en del og skal afsted igen til d. 1 er væk i 1-2 mrd. så det er ikke så godt i forhold til shoppen desværre .

Ønsker som sådan ikke at skulle af med den, men må også være realistisk med hvad jeg kan nå i min hverdag.
Fra Kbh Ø
Tilmeldt 23. Jan 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:22

Hej Olina.

Tommelfingerreglen hedder 3-5 gange årsresultatet af virksomheden, men det drejer sig for virksomheder der er up and running. Har set flere steder også herinde at folk sætter prisen efter denne model. Det er imidlertid svært for en evt købe at byde ind når informationen er så sparsom.

Der er imidlertid en række forhold som du bør være opmærksom på:

1) hvor nemt er det at kopiere din ide og etablere en konkurrende webshop (det er nitten at købe en webshop og så se den kopieret dagen efter man har overtaget den). Derfor bliver du nødt til at fortælle hvad det er du sælger. måske ikke direkte men branche og evt din vurdering af kopieringsfaren.

2) Små shops er sårbare overfor antal ordre og ordrestørrelsen, så det ville være nærligggende at oplyse dette. En shop med mange ordrer og høj stykstørrelse er jo en attraktiv shop. 

3) Evt noget omkring trafficmængden, så man kan se hvor populær shoppen er. Så er der trods alt gjort et stykke arbejde for at skabe trafik som man altid kan arbejde videre med for at konvertere.

Alt i alt en svær balancegang. For jo mindre du fortæller jo lavere pris bliver du budt.

Skriv gerne en PM hvis du vil have en hjælpende hånd. Jeg har god erfaring med værdiansættelser af alt og alle ;-)

Hilsen Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32

Det er ikke muligt at udgå de useriøse bud når man vil sælge en forholdsvis ny webshop. Du har ikke mulighed for at gå gennem virksomhedsmægler med en sådan. Hvis det link du fik tidligere hjælper dig med prissætning - og earn-out lyder fornuftigt også, så er du en del af vejen.

Jeg fatter ikke hvad det er for en ide de skal stjæle og har svært ved at se risikoen i det, men kommer du ikke med konkrete oplysninger og helst selv sætter en undergrænse for bud, så får du enten ikke solgt, eller useriøse bud. Hvordan skulle man byde seriøst ud fra det du siger?

Man kender ikke varene eller ydelsen der sælges

Man kender ikke omsætningen kun antal per måned - 60-90 gange 10 kr er ikke meget at arbejde med, 60-90 gange 1000 kr er slet ikke dumt

Man kender ikke opsætningen - type wordpress osv - hvor lang tid om måneden skal du bruge for at klare de der 60-90 gange og holde shoppen ajour

Man ved ikke hvor længe du har kørt den og hvordan udviklingen har været - hvordan er den nået til 60-90 ordre pr måned - er det stigende, eller faldende og over hvor lang tid

Det er lidt som at ville sælge en bil, og så skrive

Jeg har en bil, men skal ikke bruge den så meget de næste 3 mdr og måske vil jeg ha noget andet - Hvad vil du gi for den?? Det vil gi enten 0 svar eller kun useriøse

Tænk over, om ikke du kan lukke op for info-posen og gøre købere lidt mere sultne, en aktiv kørende og indtjenende shop bør kunne sælges

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 11
Skrevet kl. 19:56
Jo men forstå mig ret, ellers har jeg lavet en stavefejl.

Spurgte til prissætning og at jeg overvejer at sælge der er jo ingen grund til at lave det store salgsopslag når jeg ikke er levet enig med mig selv endnu.

Vedr. Ordre svarede bare på spørgsmål om den var kørende.

Men tak for input alle og en var også det jeg tænkte men ville gerne have det plads hvis dette bliver aktuelt.

Vil ikke snyde nogen og vil på den anden side ikke give den gav, ville bare skabe mig et overblik over hvad jeg skal regne ud fra.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)