Jeg har forgæves ledt på kryds og tværs af nettet efter undersøgelser, split-tests eller lignende, som kunne afklare/bekræfte om det er en god idé og lade en pris indgå i meta-title i f.eks. en webshop
Er der nogen herinde, som har gjort sig erfaring med/uden prisvisning i meta-title?!
Tanken er selvfølgelig og opnå en høj CTR i søgemaskinerne - samtidig med at man præsenterer god info i søgeresultaterne.
Personligt synes jeg at man kan bruge meta title og description til mere brugbar information end prisen, såfremt du sælger nogle tekniske produkter med mange keywords.
Da du jo ikke betaler for denne type trafik, så vil jeg måske bruge priser og procentsatser i mine AdWords kampagner i stedet, da man ikke vil have kunder ind der skrider igen pga. prisen.
Alt dette er selvfølgelig en smagssag, og jeg kan lige så godt ta' fejl som jeg kan have ret.
Jeg følger lige med på tråden, da jeg garanteret også kan lære en ting eller to ;)
Personligt synes jeg at man kan bruge meta title og description til mere brugbar information end prisen, såfremt du sælger nogle tekniske produkter med mange keywords.
Da du jo ikke betaler for denne type trafik, så vil jeg måske bruge priser og procentsatser i mine AdWords kampagner i stedet, da man ikke vil have kunder ind der skrider igen pga. prisen.
Alt dette er selvfølgelig en smagssag, og jeg kan lige så godt ta' fejl som jeg kan have ret.
Jeg følger lige med på tråden, da jeg garanteret også kan lære en ting eller to ;)
Fed ide til indlæg btw.
Bedste Hilsner
//Jesper
Syntes det du skriver giver meget mening Jesper :-) Jeg ville da også sige at kunder via Adwords er "spild" hvis de 9 ud af 10 gange smutter pga prisen :)
: Til opretter- Prøv dig frem hvis du syntes? (det kommer også an på hvad ud sælger) Sælger du headsets til 60% under den ca pris på markedet, så det vel klogt at have prisen med :-) Men sælger du til det samme som alle andre, er det vel vigtigere at fange dem med noget andet? Som f.eks. "fri fragt ved køb af Beats by Dre" ;-)
Hvis du vælger at smide pris i enten title eller description, så skal du også huske at ændre det hver gang du ændrer prisen - det kan dog automatiseres.
Problemet med at vise prisen er, at hvis din konkurrent ligeledes viser en pris (og den er billigere), så vil du næsten aldrig modtage et klik i en søgning hvor begge jeres resultater fremgår.
Jeg fandt denne tråd på Webmasterworld, hvor dette emne bliver diskuteret..
Hvis du vælger at smide pris i enten title eller description, så skal du også huske at ændre det hver gang du ændrer prisen - det kan dog automatiseres.
Det er automatiseret i forvjen og kan ændres med få klik for hele sitet. Jeg søgte blot information om hvorvidt det 'rigtige' var A eller B. Jeg må prøve mig frem og tage min sunde fornuft med i overvejelserne :-)
Husk også at hvis du ændrer pris så kan google finde på stadig at vise de gamle meta titles/description et godt stykke tid, så medmindre prisen er gået den rigtige vej kan der måske være nogle kunder som føler sig snydt. Jeg nævner aldrig priser i meta title/description (ihvertfald ikke med vilje) da priserne tit ændrer sig. Men hvis du har et meget konkurrencepræget produkt hvor du ved din pris er bedst og bliver ved med at være det kunne det måske være en god ide.
Husk også at hvis du ændrer pris så kan google finde på stadig at vise de gamle meta titles/description et godt stykke tid, så medmindre prisen er gået den rigtige vej kan der måske være nogle kunder som føler sig snydt. Jeg nævner aldrig priser i meta title/description (ihvertfald ikke med vilje) da priserne tit ændrer sig. Men hvis du har et meget konkurrencepræget produkt hvor du ved din pris er bedst og bliver ved med at være det kunne det måske være en god ide.
Gode input Nikolaj. Produkterne er i den dyre ende og prisen er ikke altid en faktor for køb i denne branche. Netop derfor har jeg også overvejet og fjerne prisen i meta-title.