Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hånden på hjertet...Er det guldmine at drive netshop?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en masser tanker, ideer og fordomme om det at være selvstændig, have egen net-shop som jeg godt kunne tænke mig at få be- eller afkræftet

Er der overhovedet god økonomi i at have en netshop i DK - jeg tænker på om det økonomisk giver så stort et overskud at det er/bliver "rigtigt sjovt" og opvejer det til tider hårde arbejde ? Er godt klar over at man kan ramme en niche og muligvis tjene lidt penge MEN hånden på hjertet, er der så nogen der kan leve det søde liv ?

Eller er det mere lysten der driver værket? drømmen om økonomisk uafhægighed? eller noget andet ?

Så snart jeg tænker netshops, og følger lidt med er på Amino syntes jeg det hele drukner i tøj-shops, baby-udstyr/tøj, og Iphone tilbehør eller også popper der en shop op hvor jeg tænker - "helt ærligt...fin og flot shop, men med de produkter du sælger, må det da være fordi du bare vil have en shop for du kommer da ALDRIG til at leve af det dér "

Syntes der er langt mellem succes-historierne i DK og jeg er derfor meget tilbageholden med at springe ud i det...

Personligt er drømmen selvfølgelig også at finde et produkt, niche som bare sælger og dermed kan give mig en økonomisk uafhængihed samtidigt med, det er sjovt at være "herrer i eget hus" og brænder for at vil få succes med - har bare fandens svært ved at se det muligt......

Hvad siger i ? Skyder jeg helt forkert i mine holdinger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hånden på Hjertet, så er det ikke en guldmine at drive en webshop - Men alting har en begyndelse :)

Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:12
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

OK

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 10:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som Mads siger har alting en begyndelse.

Tror mange folk der går med et typisk glansbillede at det er super nemt at åbne en e-shop og at efter en måneds arbejde er der tjent nok til den store Audi A6 man drømmer om. 

Sådan er det bare ikke i virkeligheden, det tager tid og hårdt arbejde at bygge en forretning op fra bunden.

Mange e-shop iværksættere har f.eks. gang i flere e-shops på samme tid.

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 10:23

Det er vel hvad man gør det til :-)

Investere du et kæmpe beløb på den fedeste shop, en RØVFULD SEO, markedsføring og ALT, så kan du vel ende med at tjene godt :)

Investere du derimod et bette beløb, med dine egne hjemmebryggede grafiske færdigheder til eventuelt design eller lignende, så tror jeg ikke du skal forvente at kunne leve af det.

Det er som sagt hvad man gør det til..
Har du 1 webshop som faktisk giver dig et overskud pr måned, som du glad for.
Så ender du nok med at anskaffe dig en til, og hvis den giver overskud, så bliver du dobbelt glad, og dobbelt indtjeningsmulighed :-)

Men jo, der findes en del "ens" shops, men du vælger jo selv om du vil hoppe ind i konkurrence med CDON eller om du vil hoppe ind i ligaen med stripperstænger :-)

Vh 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Varde
Tilmeldt 7. May 09
Indlæg ialt: 762
Skrevet kl. 10:28

Dit spørgsmål kan ikke besvares med et "ja" eller "nej", faktisk langt fra!

Mange har en ide om at når man bare smider sit produkt online, så kommer pengene rullende helt af sig selv derfra, men desværre er det med online verdenen som det er med alt andet, det kræver hårdt arbejde!

Der er dog fodarbejde man kan lave for at forøge sine chancer for success betragteligt: 

• Analyser dig frem til en niche der ikke er udfyldt og udfyld den. 
  • Find en problemstilling og løs problemet med dit produkt
  • Find et behov som mange har, sælg opfyldelsen af behovet.
Tænk over de 3 ovenstående ting, tilføj dit produkt og et par tusinde timers hård arbejde, så begynder det at ligne noget!
Med venlig hilsen
John Bakken 

Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 10:37

Christoffer Tornbjerg:
Investere du et kæmpe beløb på den fedeste shop, en RØVFULD SEO, markedsføring og ALT, så kan du vel ende med at tjene godt :)

Tror du virkeligt det er så simpelt at drive en e shop? så tager du grueligt fejl, det at driv en profitabel E shop handler om meget mere end bare at have en prof shop og en røvfuld SEO markedsføring. Hvorfor er det lige at alle tror SEO er mirakelkuren? Hvor er de videnskabelige beviser for det?

Ravn

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 10:43

Det kan det sagtens være. Jeg tror ikke de oprindelig folk bag Smartguy, Billigvvs mm. mangler mad på bordet.

Men det er da klart at hvis du satser på at sælge håndflettede hatte til en femmer, så er der nok lidt længere vej til overskud. Alt med omtanke.

Og i den første lange periode, skal du nok ikke sætte dig ned og regne på din timeløn. Det vil sandsynligvis være demotiverende. Smile

Jeg mener dog at hvis man er villig til at arbejde for det, samt gør sit hjemmearbejde ordentligt mht. promovering, reklame, markedsundersøgelser osv., så er der intet i vejen for at man ikke kan lave en levevej online nærmest uanset markedet.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:48
Som med meget andet her i livet får du succes hvis du gør det som kræves.

Du får heller ikke succes som fodboldspiller ved bare at melde dig ind i en klub du skal spise rigtigt, træne hver dag og helst lidt mere end de andre.

Mange der får succes gør det ekstra der for dem til at "løbe" fra de andre.

Kan godt forstå din tanke, og der er også mange herinde som hører en som har succes med en webshop som så tror de kan lave en kopi og så kører butikken. Det vælter frem med slips, hudmasker og andre nicher som snart ikke er niche mere og de ender med at ødelægge hinandens forretninger pga priserne bliver presset helt i bund efter som den service de tilbyder er ens, det er også begrænses hvor meget service man yde ved levering af et fx et slips.

Det er det som er det gode og dårlige ved presseomtale, en masse omtale og en masse tosser som tror de lige kan lave det samme fordi det lyder så nemt i artiklen.

Men ham/hende som var den første, havde ægte interesse for det, gør det ekstra, ordenlig kundeservice mv mv.

Men direkte svar på dit spørgsmål, nej, det er ikke en guldmine at lave en webshop og købe et domæne.

Men ordenligt arbejde før og ikke mindst efter køb af domæne og shop, er et rigtig godt udgamgspunkt for succes.

Håber du finder din ting som gør lykken for dig!

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Der er masser der "spinder guld" på webshops i Danmark. Og jeg er da også rigtig godt tilfreds med mine webshops (selvom det ikke lige er smartguy størrelsen), der gør det muligt at leve rigtig godt med millionindtægt og nu her efter der er kommet en del ansatte til og systemer sat op også giver mig friheden til at spille golf når vejret er godt, tage på skitur når jeg vil, lege med ungen en dag hvis jeg ikke er motiveret til at arbejde.

For mig var valget at starte en webshop mere et valg om frihed end den store økonomiske gevinst. At jeg nu har fået begge dele er selvfølgelig ikke noget jeg er ked af.

Men som med alt andet er der få vindere og mange tabere. Alle taberne tror at vinderne bare har været heldige, man hører altid den der, jamen de startede på det rigtige tidspunkt, de har også mange flere ansatte end vi har, de kender mere til branchen, de har bedre fragtpriser o.s.v.

Men det der adskiller vinderne fra taberne er at vinderne rent faktisk har sat sig ind i de ting de laver og interesserer sig for at arbejde med forretningen i stedet for i forretningen.

Alt for mange starter en webshop uden overhovedet at have nogen forstand på de mest basale ting såsom Google Adwords, SEO, Konverteringsoptimering, logistik, ledelse etc. og regner med at kunderne bare lige kommer forbi og køber en masse. Når dette ikke sker giver de op. Vinderne finder en løsning på problemerne der opstår og lærer hele tiden nye ting for at blive bedre end konkurrenterne.

Jeg lader være med at nævne navne men var på ferie med en som også var selvstændig, butikken gik af helvede til og han beklagede sig meget over dette. På ferien læste han krimiromaner og snakkede om hvor dårligt det hele gik. Jeg lå ved siden af og læse den ene bog efter den anden om konverteringsoptimering, web copy that sells, facebook marketing etc. - imens noterede jeg i min håndbog de ting der skulle implementeres når jeg kom hjem. Jeg slappede af og havde en fantastisk ferie fordi nogle af de ting jeg havde lært fra tidligere bøger (om at indføre systemer så virksomheden er selvkørende etc.) kørte som de skulle.

Mit bedste råd, som er inspireret af tankengangen fra bogen E-Myth Revisited (som kan anbefales til alle som gerne vil være selvstændige, eller allerede er det) er at du minimum skal arbejde 50% med din virksomhed og max 50% i din virksomhed. Hvis du står hele dagen og pakker pakker og så derefter laver bogholderi og så slutter dagen så bliver du aldrig en succes. Minimum 50% af din tid skal gå med at finde måder at forbedre din virksomhed.

Held og lykke med projektet selvom mange sikkert vil prøve at fortælle dig at man ikke tjener penge med en webshop. Men hvis du ved mere end andre og er bedre end andre vil du helt sikkert kunne tjene masser af penge og få tid til at lave lige hvad du vil - når du vil.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)