Hejsa. Jeg har et spørgsmål, som jeg tror jeg relativt hurtigt vil kunne få svar på herinde. Jeg er igang med at lave nogle forskellige produktbeskrivelser på en hjemmeside, og nogle af teksterne vil uomtvisteligt blive meget lange, da nogle af produkterne er meget tekniske. Min indgangsvinkel til dette issue er at lave en show/hide text effekt vha. Javascript, hvilket jeg har fundet en løsning på. Javascripten er programmeret til at vise linket "show more/less", hvilket jeg selvfølgelig har rettet til "læs mere/mindre". Problemet er så, at jeg mener at have læst et sted, at denne tekst gerne skulle være "læs mere om 'produktnavn' - klik her", da du ellers fortæller søgemaskinerne at klikket viser en tekst omkring "læs mere/mindre". Er dette korrekt, eller vil min produkttekst stadig blive indekseret korrekt og i fuld længde? Jeg vil ikke overtræde nogle af søgemaskinernes retningslinjer eller på anden vis komme i bad standing, så hvis min nuværende Javascript løsning ikke fungerer, så modtager jeg også gerne råd til andre løsninger der vil fungere mhp. ordentlig indeksering :) På forhånd tak. //Jesper |
Hej jesper
Der er en god grund til din bekymring. Ifølge google codecs er der en fingerreggel du typisk kan anvende i alle henseende når det kommer til indhold på din side.
Hvis ikke du prøver at skjule indholdet bevist for søgemaskinerne samt gør det læseligt for useren eller ved user action f. eks. ved klikfunktionen i dit tilfælde. Så undgår du at google giver dig bad standing og ikke vil indeksere siden.
Din læsning kan altså sagtens bruges. Et god råd herfra er at du ikke laver en side kun med show and hide, men sørger for at der også vil være noget tekst som ikke er show/hide, det vil også være med til at øge chancerne for indeksering.
God fornøjelse