Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SEO af os commerce for meget kommer i index

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Var igennem GWT igår og ordne de forbedringer GWT foreslår. Nu er kommet mange flere til.

Udover at der både er indkøbskurv, filter, gentagelser af kategorier 4 gange. hvad skal jeg gøre

Skal der noget no indeks på, canonical eller hvad er der af gode foreslag.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:43

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 22:11

Hej Jonas

Takker for svar.  har lige skimtet det, vil det sige der skal lave et skriv for url jeg ikke vil have i index.

Og hvordan finder jeg de generede url. udover dem GWT er faldet over og foreslår forbedret. for eks. alle dem i kurv eller filter. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:37

pvc manden:

Hej Jonas

Takker for svar.  har lige skimtet det, vil det sige der skal lave et skriv for url jeg ikke vil have i index.

Og hvordan finder jeg de generede url. udover dem GWT er faldet over og foreslår forbedret. for eks. alle dem i kurv eller filter. 

robots.txt er en hurtig-løsning, som ikke forhindrer URL´er i at blive indekseret. i robots.txt kan du fortælle Google ikke at crawle en side, men selve URL´en kan stadig blive indekseret. Men robots.txt er en hurtig og billig løsning, men bestemt ikke optimal.

Hvis du ikke vil have indekseret faste sider som f.eks. kurven så få sat noindex på.

Hvis du ikke vil have indekseret sorteringer og filtrer, så brug # (hashtag) foran filteret i URL´en. Google indekserer ikke noget efter et hashtag, så på den måde kan du blive helt fri for indeksering af filtre og sorteringer. Det er dog meget forskelligt fra system til system hvor lang tid det tager at ændre.

Hvis du ikke vil have indekseret ens kategorier, så brug canonical URL, eller sørg for at kategorien ikke fremgår af produktURL´en (hvis det er der udfordringen ligger). Det skal dog siges at det ikke er altid google respekterer canonicalURL tag´et.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)