Hvor kan man blive frustreret over de mange indlæg her inde omkring dårlige betalere.. Vi giver under ingen omstændigheder kredit til private, kun til virksomheder!! Med fare for at nogen skulle læse det og gennemskue, hvordan de kan snyde os - Er her mine tips til hvordan vi plejer at spotte, at kunde ikke skal have kredit – i hvert fald på deres første ordre; - Virksomheden er forholdsvis ny og oprettet inden for det sidste halve år Er uheldet ude og du sender varer til en dårlig betaler – så gælder det om at sikre, at du ikke kommer til at sende flere varer før den første regning er forfalden. Et typisk tegn på at der er noget galt, er når kunden har bestilt varer for feks 2000 kr – og så snart de har modtaget deres varer lægger de en ny bestilling på et højere beløb – de bliver grådige. Men hvad så hvis det i virkeligheden var en ok kunde – og man kom til at fornærme dem ved ikke at give kredit?! Hvis min 2 af ovenstående tegn er til stede og det er en ny kunde som bestiller hos os, så skriver jeg en venlig mail; ”Tak for din ordre på vores hjemmeside. Enten kommer der en mail tilbage fra en ny kunde som er super glad for at få rabat – eller også kommer der en mail med en dårlig undskyldning, det kan f.eks. være at regnskabsafdelingen holder ferie, så de bliver nød til at bede om kredit i stedet – og så ved du den er sikker, for et enkeltmandsfirma der har eksisteret i 2 mdr har jo ikke en regnskabsafdeling. |
Super godt indlæg.
Jeg tror jeg vil lave en modificeret udgave, som passer til min virksomhed, samt ændre min hjemmeside, så kunderne kan betale kontant.
Jeg overvejer også stærk at som minimum at kræve 20% forud, før jeg går igang med større løsninger.