Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan sikrer VI os mod dårlige betalere..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvor kan man blive frustreret over de mange indlæg her inde omkring dårlige betalere..
Da vi på vores hjemmeside tilbyder både kredit og dankortbetaling, er vi efterhånden blevet gode til at snuse os frem til dem der bare er ude på at snyde..

Vi giver under ingen omstændigheder kredit til private, kun til virksomheder!!

Med fare for at nogen skulle læse det og gennemskue, hvordan de kan snyde os  - Er her mine tips til hvordan vi plejer at spotte, at kunde ikke skal have kredit – i hvert fald på deres første ordre;

-  Virksomheden er forholdsvis ny og oprettet inden for det sidste halve år
-  Der er brugt en hotmail adresse (feks @gmail.com) ved bestillingen
-  Telefonnummeret eksisterer ikke eller er med vilje tastet forkert ind
- Kunden er startet med at lægge et par varer i kurven og er der efter blevet grådig, derfor består ordren ofte af mange forskellige varenumre
- De bestilte varer er typisk varer man også kan bruge der hjemme.. f.eks. kan det være 1 bundt papkasser og 40 æsker chokolade, tusser m.m.
-  Ved store emballageordrer er det et typisk tegn, at kunden er ny kunde hos os, lægger en meget stor ordre sidst på dagen (uden at tinge om prisen først) og ringer to sekunder efter for at sige, at den haster og den skal sendes med det samme, ellers vil de ikke have varerne. Deres håb er naturligvis at du ikke kan nå at tjekke deres kreditværdighed og at du tager chancen.
-  Brug dit instinkt! Hvis din første mavefornemmelse siger at der er noget galt, så hold ved den!

Er uheldet ude og du sender varer til en dårlig betaler – så gælder det om at sikre, at du ikke kommer til at sende flere varer før den første regning er forfalden.

Et typisk tegn på at der er noget galt, er når kunden har bestilt varer for feks 2000 kr – og så snart de har modtaget deres varer lægger de en ny bestilling på et højere beløb – de bliver grådige.
Vi har sikret os mod dette ved at vores regnskabsprogram automatisk sætter en spærre på kundens konto hvis der er en udestående regning, så vi manuelt skal ”låse op” for kontoen, før der kan sendes flere varer.

Men hvad så hvis det i virkeligheden var en ok kunde – og man kom til at fornærme dem ved ikke at give kredit?!

Hvis min 2 af ovenstående tegn er til stede og det er en ny kunde som bestiller hos os, så skriver jeg en venlig mail;

”Tak for din ordre på vores hjemmeside.
Da du er ny kunde hos os kan jeg tilbyde dig 5 % rabat på din ordre, hvis du vælger at betale forud for afsendelsen. Hvis du ønsker at benytte dig af dette så…”

Enten kommer der en mail tilbage fra en ny kunde som er super glad for at få rabat – eller også kommer der en mail med en dårlig undskyldning, det kan f.eks. være at regnskabsafdelingen holder ferie, så de bliver nød til at bede om kredit i stedet – og så ved du den er sikker, for et enkeltmandsfirma der har eksisteret i 2 mdr har jo ikke en regnskabsafdeling.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29

Super godt indlæg.

Jeg tror jeg vil lave en modificeret udgave, som passer til min virksomhed, samt ændre min hjemmeside, så kunderne kan betale kontant.

Jeg overvejer også stærk at som minimum at kræve 20% forud, før jeg går igang med større løsninger.

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 101
Fra  LH Media Skrevet kl. 19:41

Det lyder meget fint og fornuftigt. INGEN tvivl om det.

Nu er jeg så selv en forholdsvis ny virksomhed.
Hvis jeg første gang bestilte noget ved dig, og du ringer eller mailer for at få mig til at betale først, så ville jeg bare bede dig om at slette ordren.
Jeg er også lidt den gammeldags type, som gerne skal have varen i hånden, før jeg smider penge på bordet.

Jeg kan godt forstå at der kan være risici ved det, for dig. Men det ville ihvertfald udelukke mig som kunde 

Venlig hilsen - Lars Holm
LH Media - SMS-baseret kommunikation

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:41

Det kan jo være meget forskelligt efter hvad man sælger, om samme model virker hos dig..
Men vi kan bare se hos de snydere vi har haft i gennem årene, at dette er fælles træk!

Når vi har større ordrer, feks på poser med tryk og lign beder jeg ofte om 50 % forudbetaling, og oftest kvitterer jeg med lidt rabat.
Det synes jeg sagtens man kan gøre, hvis det drejer sig om større beløb, særligt hvis det er en mindre virksomhed man ikjke kan hente regnskabet for..

HOv,m og det glemte jeg da at skrive - vi tjekker altid regnskabet hvis det er muligt, for ordrer over et vist beløb

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42

Hej

Jeg har godt nok også ramt en del dårlige betalere og jeg yder en service (pudser vinduer(algebehandlinger) jeg kan jo ikke trække min "vare" tilbage og har altid lagt en faktura i postkassen, men nu tager jeg penge kontant når jeg udfører opgaven ved nye kunder.

Er kunden ikke hjemme så skal penge ligges et aftalt sted når jeg kommer, eller kører jeg igen.

Vi skal jo leve af virksomheden, trods nogen kunder siger det er jo "bare" 150,- kr

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 19:45

Genialt tænkt Yes Man må normalt formode at man godt selv kan udregne sådanne situationer, men alligevel gjorde det at læse dit indlæg, mig blot endnu mere eftertænksom mht. dårlige betalere. Det er rigtig gode tanker du har gjort dig og gode forbehold i tager jer.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:46

Lars Holm:

Det lyder meget fint og fornuftigt. INGEN tvivl om det.

Nu er jeg så selv en forholdsvis ny virksomhed.
Hvis jeg første gang bestilte noget ved dig, og du ringer eller mailer for at få mig til at betale først, så ville jeg bare bede dig om at slette ordren.
Jeg er også lidt den gammeldags type, som gerne skal have varen i hånden, før jeg smider penge på bordet.

Jeg kan godt forstå at der kan være risici ved det, for dig. Men det ville ihvertfald udelukke mig som kunde 

Hej Lars, Det skal så også lige siges at ud af de ca 3000 virksomheder vi oprettede som nye kunder sidste år, er det måske 10-15 stk hvor vi har bedt om forudbetaling.

Det skal slet ikke forstås sådan, at vi ikke giver kredit til nystartede virksomheder, det gør vi absolut - Nystartede webshops og lign er netop dem vi helst vil have som kunder - de bliver jo også store engang!

Det skal forstås sådan, at hvis flere af de ovenstående er opfyldt, at det feks BÅDE er en nystartet virksomhed OG de bestille rkun chokolade OG de har opgivet forkert telefonnummer.. så er der stor sansynlighed for at der er ugler i mosen

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. Jan 13
Indlæg ialt: 101
Fra  LH Media Skrevet kl. 20:01

Jakodan.dk:

Hej Lars, Det skal så også lige siges at ud af de ca 3000 virksomheder vi oprettede som nye kunder sidste år, er det måske 10-15 stk hvor vi har bedt om forudbetaling.

Det skal slet ikke forstås sådan, at vi ikke giver kredit til nystartede virksomheder, det gør vi absolut - Nystartede webshops og lign er netop dem vi helst vil have som kunder - de bliver jo også store engang!

Det skal forstås sådan, at hvis flere af de ovenstående er opfyldt, at det feks BÅDE er en nystartet virksomhed OG de bestille rkun chokolade OG de har opgivet forkert telefonnummer.. så er der stor sansynlighed for at der er ugler i mosen

Godt nok. Så misforstod jeg nok bare din beskrivelse en smule.

Nu er jeg en lidt anden type virksomhed. Men jeg fik en henvendelse gennem et socialt netværk. De ville gerne være kunde, og skulle have det ene og det andet. Så bad jeg dem om at sende en mail med oplysninger for at sikre at det var seriøst. Bum, den kom aldrig ;)

Venlig hilsen - Lars Holm
LH Media - SMS-baseret kommunikation

Tilmeldt 25. Jan 13
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 02:08 | Låst
Dette indlæg er blevet slettet.
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 79
Fra  Erhvervs- og HjemmeTjenesten Skrevet kl. 02:14

Har selv haft en dårlig betaler - som dog betalte til sidst, da jeg sad inde med viden, som de ikke kunne undvære i en omstrukturering. Nu gør jeg kun forretning med dem, når de forudbetaler:) Men har ofte tænkt på, om man ikke kunne bruge depotbegrebet lidt bredere. I dag bruges det jo primært til byggeopgaver og i forbindelse med ejendomshandel. Med depot er alle parter sikret,

Erhvervs- og HjemmeTjenesten

www.hjemmetjenesten.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)