Jeg arbejder for en større dansk virksomhed der beskæftiger sig med turisme og overnatning i dk. Pt. står vi med en udfordring. Når man søger på vores steder på google.maps.dk så kommer de godt nok frem, men alt info samt direkte booking og ikke mindst kedelige anmeldelser er hentet fra en booking portal som overnatningsstederne benytter sig af. Vi vil gerne have det således at vi har kontrol med dette i og med at vi gerne vil have at kunderne booker direkte hos os og ikke igennem booking portalerne hvor det typisk koster 15% af prisen. Vores bud på tiltag er: Tage eferskab af alle de places vi har som er sat ind på google. Købe de annoncer der ligger når man trykker. Få en API og integration med google så det er vores booking portal der kommer frem. Så er spørgsmålet om dette mon vil hjælpe således at anmeldelser ikke trækkes ind? At der i teaseren når man køre musen her over istedet for bookingportalen står vores egen webside? At det er vores adwords der ses under stedet når man klikker på det? Er der nogen af jer kloge Aminoer der ved om dette er løsninger eller som kender til andre tiltag man kan benytte for at få mere kontrol over hvad google trækker ind på disse places? |
Hej Line
Du har sådan set svaret selv.
Få ejerskab over Google Maps siden er et godt udgangspunkt, så er der jer der styre indholdet.
Google Adwords og Maps er to forskellige tjenester, Maps er gratis. Adwords er betalt marketing. De arbejder ikke sammen.
Vi vil gerne hjælpe dig på vej.
Du skal være velkommen til at kontakte mig for en kort snak.
Jens Sonnenborg
OAKHILL
Tlf.: +45 26 25 30 31
Mail: jens@oakhill.dk
Web: www.oakhill.dk
Følg os / Follow us:
Facebook
LinkedIn YouTube Website
Anbefal os på Google+: www.oakhill.dk/google-apps
Oakhill – Autoriseret forhandler @ Google Apps for business – København / Copenhagen.
Anbefal os på Google+: www.oakhill.dk/google-apps
Oakhill – Autoriseret forhandler @ Google Apps for business – København / Copenhagen.