Hej |
Først og fremmest, ja det er muligt at benytte sig af rel canonical via htaccess, men det klart bedste vil være hvis du får det programmeret ind i din løsning.
Header set Link '<URLEN>;rel="canonical"'
MVH Kim
Hej |
Først og fremmest, ja det er muligt at benytte sig af rel canonical via htaccess, men det klart bedste vil være hvis du får det programmeret ind i din løsning. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig
Hej Kim |
Først og fremmest fordi du er endt ud i de problemer fordi løsningen ikke tager højde for dette. Men også fordi der skal ret meget skrivearbejde og ikke mindst tankevirksomhed til for at du kan tage højde for alle sider. canonical via htaccess, bruges ikke til sådanne tilfælde hvor der reelt set er meget dynamik, da det betyder at du til evig tid skal indskrive og tage højde for dette i din htaccess... hvilket så leder til andre problemer i forhold til fx performance. Nej, canonical er IKKE en redirect, men en form for link som peger på den kanonikale side. Det vil sige for at du kan fortælle at canonical headeren skal sættes, skal du ind og tjekke hvilken url der efterspørges, og derefter sætte canonical headeren. Så alt i alt, er det bedst at det bliver rettet i løsningen. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Ok, det giver god mening at få det ind i løsningen. Det vil jeg prøve at fikse. |
Hvis du gerne vil forstå det med htaccess, vil jeg anbefale dig at læse om rewrites, og hvordan canonical fungerer. ud over det kan du bruge samme metoder som jeg beskriver i denne artikel om noindex i htaccess |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Hej igen Header set X-Robots-Tag "rel=canonical" </FilesMatch> Det er det eneste, jeg kan se, ligner noget fornuftigt i forhold til mit behov og det, du skrev før... Men jeg har jo stadig brug for både at angive til- og fra-adresse, så den kan vel heller ikke bruges? |
Kunne være du lige skulle læse mit første indlæg, hvor jeg rent faktisk skriver den specifikke kode du skal bruge i forhold til canonical i htaccess. Men ud over det, så kræver det du efterspørger en del mere end en lille stump kode. Det var nu noget underligt noget at skrive og en underlig tilgang til det jeg skriver. Selvfølgelig ved jeg hvordan, og jeg kunne lave koden med lukkede øjne hvis det var det jeg ville... men det kunne jo være at der lå en anden agenda fra min side. For det er tydeligt at læse ud fra både tidligere indlæg og især dette indlæg, at du så at sige er meget nybegynder på htaccess området og ja canonical området, hvilket ikke får mig til at smide avancerede htaccess koder afsted. Det er vigtigt at du forstår hvad koden gør, og hvorfor den gør som den gør. og når du skriver ting som
tænker jeg at du på alle måder skal have forståelse for det du har gang i, for at du kan nå målet. også selvom metoden du vil bruge kun vil løse det delvist, og i det hele taget er en dårlig måde at løse det på. MVH Kim |
Kim Tetzlaff
👉 Mere om mig
Hej Kim |
Hvilket cms bruger du? Der plejer altid at være plugins son kan hjælpe dig med det arbejde. |
Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau