hører den slags så ind under: "ydelser fra EU uden moms"?
Jep og dit program vil så hvis du har en sådan konto for EU erhvervelser ydelser, sikkert være sat op til at lægge 25% af beløbet som moms på yderlser EU (under salgsmomsen) og samme beløb under købsmoms som statistik - ellers bør du sætte programmet op til det (eller rode med det manuelt hver gang)
Når du indberetter tager du også dit samlede køb af ydelser fra EU (fakturabeløbet) og sætter i rubrik A ydelser (som jo derved svarer til det du har bogført som ydelseskøb EU x 4)
venligst
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Hej. Jeg river lige op i denne gamle tråd da jeg selv står med dette problem nu, og ikke helt forstår hvad denne debat kom frem til.
Jeg har købt for omkring 200 kr hos UnoEuro, og da der står 0% i moms har jeg bogført det som Diverse u/moms på Dinero. Derved er min købsmoms for disse ydelser lig 0 i mit momsregnskab. Er dette korrekt ?
Jeg har købt for omkring 200 kr hos UnoEuro, og da der står 0% i moms har jeg bogført det som Diverse u/moms på Dinero. Derved er min købsmoms for disse ydelser lig 0 i mit momsregnskab. Er dette korrekt ?
nu aner jeg ikke hvad UnoEuro er, men hvis det er køb i EU (uden for DK) så nej. Så skulle det bogføres enten som konto 2200 eller 2300 - henholdvis varekøb eller ydelse købt i EU - hvorved din moms bliver 25% importmoms under salgs moms og 25% købsmoms - det går lige op men er krævet statistik ligesom du får rubrik A med også som du ser hvis du i regnskab - kontoplan ser de to konti
Du kan nu bare bogføre helt som du gjorde - bare lige modsat hvis du bank som første konto (hvis det var den du havde som modkonto første gang - var det kasse eller andet skal du bruge den) og så diverse uden moms som modkonto nu. Så har du udlignet fejlen
Så tager du den igen, nu på 2200 eller 2300 afhængig af vare eller ydelse - og modkonto bank eller hvordan du nu har betalt
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER