Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra personligt ejet til APS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 3
Fra  Sejrupbyg Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Hvis man lukker sit personligt ejet firma med gæld kan man så starte et aps og tjene penge der til at betale den gamle gæld med? Må man gerne eje et aps selvom der er gammel gæld? Og kan man udstede fakturaer i aps'en for udført arbejde som 'de gamle' kreditorer ikke kan røre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:04

Dine kreditorer fra det personlige selskab kan jo gøre udlæg i det du ejer, herunder dine anparter i dit ApS. Hvis ikke de gør det, ja så kan de ikke røre indtægterne i dit ApS. Hvis din gæld omfatter moms/skat, vil de gøre indsigt - din bank vil givet ikke ha noget med dit ApS at gøre hvis de er kreditor, de private må afgøre med sig selv om de vil sende dig til inkasso og siden lade fogeden gøre krav i din anpartsværdi.

Hvis du kan overbevise dine kreditorer om, at dit ApS er deres vej til at få dækket gammel gæld, så er den jo helt OK. Nogen vil nok blive lidt sure over at du har 80 t i værdier til et ApS men ikke penge til kreditorerne, og generelt set skal man jo først og fremmest se at få betalt sin gæld og kun køre videre, personligt eller i selskabsform, hvis det positivt medvirker til at få gælden væk.

Det her kan jo blive endnu mere morsomt med de nye IVS til 1 kr - for så kan alle med gammel personlig gæld jo prøve den udvej, og kreditorene skal så ødelægge det ved at gøre udlæg i 1 kr. Lyder ikke rart. Det er vel ikke relevant for tråden, men som sidebemærkning, burde det nok ha været med i loven, at man ikke må stifte IVS hvis man har personligt selskab lukket med gæld.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 10. Feb 13
Fra  Sejrupbyg Skrevet kl. 12:21

Okay så dvs at der kan gøres udlæg i anparten ( i dette tilfælde er sikkerhedsstillelsen en beboelsesvogn). Skal den så sælges og man skal finde en ny sikkerhedsstillelse?

Hvad med de fakturaer der udstedes i aps'et? Er de 'fredet'?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46764
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34

Det koster en del at stifte med Aportindskud - ex en beboelsesvogn. Ja de kan gøre udlæg i dine personlige anparters værdi og som sådan overtage dem rent ud. Dermed har du slet ikke de anparter mere - dem får dine kreditorer til dækning - hel eller delvis af deres gæld, ganske som hvis du havde aktier i andre selskaber vil jeg mene? Tal med en revisor eller jurist.

Ja fakturaerne er fredet, men hvis ikke dine anparter er, så hjælper det jo ikke meget, så overtager kreditorerne selskabet (hvis det er det de vælger)

Jeg vil bestemt råde dig til at få en kyndig jurist eller revisor på banen og få set på situationen som helhedsbillede. KAN du betale dine kreditorer eller er du personlig konkurs, har du gæld til myndigheder som told/skat - og se at få reageret pro-aktivit i forhold til alle kreditorer, frem for at planlægge ting, som måske ikke holder, så find ud af at få kontaktet alle kreditorer korrekt hvis tingene er gået i hårknude. Din situation tror jeg ikke kan behandles godt nok herinde, uden at mange flere detaljer kendes

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 10. Feb 13
Fra  Sejrupbyg Skrevet kl. 13:16

Revisor og advokat er sat på sagen men jeg havde bare en masse spørgsmål som brændte her i weekenden :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)