Efter som jeg er begyndt at lave logoer på photoshop har jeg hørt om at illustrator er bedre er det det og hvis det er kan jeg så godt bruge photoshop alligevel og stadig få kunder.
Tak på forhånd
VILDE V
Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/
Jeg er netop begyndt på Illustrator efter at have benyttet Photoshop i mange år, og der er en del der er nemmere i forhold til at arbejde med logoer. Specielt at du kan lave det hele i vektorer og skalere/rykke/arbejde på de enkelte dele nemmere. Det er ihvertfald min oplevelse med det.
Groft sagt er forskellen at Photoshop er til billedbehandling og Illustrator er til grafiske illustrationer.
Desuden kan Illustrator eksportere direkte til lag i Photoshop hvis du skal levere i det format, så hvis du har mod på det kan jeg klart anbefale dig at skifte. Du genkender helt sikkert en del af fuktionerne fra Photoshop, hvis du er vant til at arbejde i det.
Det kommer lidt an på, hvad du kender i forvejen. Det er jo et stort program, som kan en masse. Men der findes mange gode instruktioner på nettet. Da jeg startede, købte jeg en god grundbog og kiggede den igennem. Lavede en 1/3 af øvelserne i den, som var mest relevante for det, jeg skulle bruge. Så har man en nogenlunde ide om, hvad man skal og kan med programmet.
Fordelen ved en grundbog i stedet for en række enkeltstående videoer synes jeg er, at så har man en gennemtænkt forløb. Man får også ide om, hvad de forskellige ting hedder - det er jo en del lettere at søge hjælp på nettet, når man ved, hvad det, man skal søger om hjælp til, hedder :-)