Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken platform til udvikling af program med grafisk interface?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Først, kunne ikke finde et mere passende sted at lægge det her indlæg :) ved heller ikke om Amino er det rette sted at spørge, men here goes..

Jeg bruger MATLAB meget til at håndtere store datamængder, men skal til at udvikle et program, med et ordentligt interface.. Hvilken platform/sprog ville kunne bruges til sådan noget? Ved godt det er et lidt åbent spørgsmål med mange forskellige svar, men jeg har allerede lidt erfaring med andre sprog, så det kan være en af dem kan bruges..

Jeg kunne godt tænke mig at lære Fortran, da det bruges af rigtigt mange på universitetet, men ved ikke om det kan lave grafiske interfaces eller kun lave programmer der kører i kommandoprompten? Jeg kunne også godt tænke mig at der var indbyggede funktioner ligesom i MATLAB, men det er ikke et krav, det ville bare gøre arbejdet langt nemmere hvis man ikke selv skal skrive funktioner til at regne middelværdier og normalfordelinger.. Samtidig skal det også gerne kunne klare meget store datamængder, uden at bruge 500 timer på at køre en opgave, så måske det er bedre med en helt basic platform?

Jeg har før arbejdet med ASP/Visual Basic og ASP.NET skrevet i C#, så hvis en af de to platforme duer er det perfekt (foretrækker C# eller C++)..

Det vigtigste er bare at man kan lave et grafisk interface og at sproget er nogenlunde udbredt, så det er til at fejlfinde/lære.. Betaler gerne lidt hvis det er nødvendigt for at få en compiler eller hvad der ellers kræves, men det er et hyggeprojekt, så der er ikke de store finanser :P

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Både C# og C++ kan bygge GUI applikationer :)

Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 37
Fra  Mentium Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gå efter .net platformen, C# som morten skriver, og WPF (xaml) til gui. Det er meget fleksibelt. C++ vil nok være lidt voldsomt hvis du ikke skal arbejde med hw. Du kan bruge den gratis udgave af Visual Studio som du kan finde her.  Du skal dog være opmærksom på at der er en del begrænsninger, men godt at starte med. Smile

Mentium - Fra idétilpasning, gennem softwareudivklingen, til en fungerende løsning - vi er med hele vejen

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder godt, så prøver jeg at kigge på det der WPF :) gætter på det er Windows Foundation Presentation?

Jeg har ikke umiddelbart planer om at arbejde med hardware, det er rent software/data baseret

Tilmeldt 29. Jul 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

WPF er simpelthen perfekt, har lige set en video med det og det er præcis det jeg skal bruge :) og så samtidig bonusen ved at det er i Visual Studio, som jeg allerede har masser af erfaring med fra ASP.NET

Er der måske en mulighed for at skrive i et mere HTML/XHTML baseret format, ligesom man gør med ASP.NET? Synes jeg har lidt mere styr på styling og placering på den måde, i stedet for det XML-format.. Men kan være jeg bare lige skal prøve det, inden jeg afskriver det :D

Tak for hjælpen til jer begge!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)