Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bachelor projekt - Ideer ?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg ved godt dette måske ikke er den rigtige kategori at poste i men here goes: Jeg læser International Business på CBS og skal til og skrive min bachelor opgave. Jeg vil gerne fokusere på strategi, management og marketing, men jeg har simpelthen ingen ide om hvad jeg skal skrive om. Min oprindelige ide var at skrive om Red Bulls entry strategi på det danske marked og hvordan de har udnyttet aggressiv marketing til at opnå en førende position og evt som side spørgsmål om denne business/marketing strategi, med success, kunne overføres til et andet produkt evt en anden drikke. Det virker dog ikke som om dette kan lade sig gøre da Red Bull er privat selskab og jeg derfor har svært ved at finde nok brugbar data. 

Jeg leder nu efter et nyt firma/emne/problem at skrive om og sidder lidt fast. Nogen ideer?

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aktiespekulant, 

Læste lige dit indlæg og har en unik mulighed for dig omkring dit bachlor projekt i netop beverage kategorien.

Jeg kan desværre ikke skrive om det her, da det er et produkt, som skal lanceres i Dk om 2-3 md og efterfølgende i flere andre lande. Men du er meget velkommen til at sende mig en besked, så kan vi tage en snak omkring det.

Jeg vil anbefale dig MEGET at tage fat i mig, da du helt sikkert vil finde det interessant. 

Mvh

Rasmus

CACTUS  mod tømmermænd - www.cactusgroup.dk

Kvalitets golfrejser til fornuftige priser - ClassicGolf 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk lidt ud af boksen og prøv noget nyt. Da jeg selv skulle skrive en opgave i strategi for et par år siden skrev 90% af mit hold om mobilselskaber og anden teknologi virksomheder zzzzz
Min egen ide startede med en vurdering af kaj kagens indtogt på kartoffelkagens marked, men endte istedet med at kigge på lagkagehuset pga. Manglende kilder :)

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus. Lad mig høre lidt mere om din ide

Mvh Andreas

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

aktiespekulant:
jeg har simpelthen ingen ide om hvad jeg skal skrive om

Hey

Umiddelbart er det sku at gøre sig selv en bjørnetjeneste at søge hjælp fra andre omkring ens uddannelse / eksamen- især hvis du allerede på det stadie er ide løs - det er jo DIT værd og viden du skal vise i en eksamen, ikke andres! - selv om du kun skriver at det er ide du mangler, er det lige så meget med til at afdække dine kvaliteter og kreativitet i din uddannelse.

Jeg tænker, nogle af de her ting BURDE du jo selv kunne afdække når du læser international Business , du læser jo ikke til "flaske dreng" - I min verden er det du læser til? noget der kræver lidt mere indsigt end noget man blot kan sammensætte med hjælp fra andre - så giver jeg sku ikke meget for de fine titler man kan knapper på sin skulder.

Jeg har set rigtig mange herinde på Amino og andre steder som søger hjælp til eksamen/opgaver osv. - i min verden giver det bare uddannelser til folk som ikke har bevist at de kan stå 100 % på egne ben og kan løfte en sådan uddannelse som de er gået ind i?

Jeg ved godt at det er emner at skrive om du leder efter her - men jeg er bare at den overbevisning at det i alle ender og kanter at svært at guide andre til en god uddannelse. - det virker på mig som om man slår op i en facit liste og søger det som man ikke lige kan overskue , svaret er rigtigt-men er ikke er klar over hvordan man kommer til svaret, så har man intet lært, og ens uddannelse bygger på forkert grundlag.

Jeg bruger selv folk af høj uddannelse - så jeg skriver dette i lige så høj interesse for at standarden ikke daler for meget i fremtiden når jeg skal bruge nyuddannet folk!

Blot min personlige menig - og held og lykke Wink

Go Søndag/Bo

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bo - Hold da op hvor kan jeg overhovedet ikke bruge det du skriver til noget som helst... Synes det er direkte uintelligent det du skriver... En masse vås om ikke at "stå på egne ben" og at "ikke selv kunne løfte sin uddannelse".. Din passage hvor du starter med at skrive "Jeg ved godt at det er emne du skriver du leder efter" og så forsætter med at konkludere at dette resulterer i et facit som er rigtigt men som man ikke selv aner hvordan man er kommet frem til og derved intet har lært og nærmest snydt sig i gennem sin uddannelse.. Hvad er der galt med dig ? Jeg spørger om ideer til emner.. Måske bruger jeg nogle af de ideer jeg får... Måske får jeg bare inspiration .. Ligemeget hvad er det mig selv om laver hele opgaven/finder alt litteraturen så hvordan kan det at jeg har fået inspiration til emnet have noget som helst og sige i den sammenhæng? Ydermere kan jeg informere dig om, i tilfælde at at du aldrig selv har læst en uddannelse hvor man skulle skrive et speciale, hvilket det ikke lyder til, at man også har en vejleder og adgang til "gamle" opgaver som man kan få inspiration fra.. Vil du også mene at det er at "snyde"??

Jeg ved godt at du skriver dette for at hjælpe og hensigten er god nok.. Men jeg føler også jeg er nødt til at give svar på tiltale når nogen skriver noget så meningsløst...

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når man spørger om hjælp er det meget almindeligt dels at få svar, man kan lide dels at få svar, som man ikke kan lide. Og noget kan man bruge, andet kan man ikke bruge.

Jeg synes ikke det er så god tone at 'overfalde' folk, der giver sig tid til at svare een. Man får i det lange løb betydelig mere ud af at lytte til andre, og prøve at overveje, om der er noget i det, de siger? Det er der tit. Ellers la'r man det bare fare i stilhed (det kan jo også være, man har brug for deres råd en anden gang).

Held og lykke med det

/Marianne

- som i store træk er enig med Bo!

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Marianne - Det er jo ikke noget svar.. Det er blot hans mening om at jeg søger hjælp her inde.. Hvad skal jeg dog bruge det til ? Hans indlæg forsøger på ingen måde at hjælpe mig med det jeg beder om, hjælp til at finde emne, men kommer blot med hans mening om min handling (at skrive her inde). Ydermere irritere det mig at han så vælger at formulere det på den måde som han gør. Det er direkte uintelligent at kombinere det at søge om inspiration til et emne sammen med at folk ikke er deres uddannelse værdig etc etc. Det gør mig irriteret og derfor reagere jeg. Jeg mener dog ikke jeg "overfalder" nogen.. Jeg bruger ord som "meningsløst" og "uintelligent" dette vil jeg sådan set mene er at holde en ordentlig tone, det er trods alt bare min mening. Og er det ikke fair nok jeg kommer med min mening om hans indlæg når han kommer med hans mening (bid mærke i MENING og ikke HJÆLP) om min.

Nu til dit indlæg - For det første formår du åbenbart ikke at se at der er absolut intet forsøg på at hjælpe i hans indlæg men blot en mening, som han også skriver i slutningen af sit indlæg. Denne mening kommenterer jeg på. Hvis det rent faktisk havde været et forsøg på at hjælpe men blot et dårligt et havde jeg heller ikke kommenteret på det men blot ladet det være.

Til sidst skriver du: - Som i store træk er enige med bo..... Det er altid god tone lige at tage parti når man blander sig i noget...

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiespekulant:
Synes det er direkte uintelligent det du skriver...

Så siger jeg da velbekom for at have brugt tid på at svare på dit spørgsmål! - jeg har absolut ikke skrevet for at få ros - jeg har selv teenager drenge der bliver småsure når de ikke får deres vilje - så jeg kendte min odds Wink, men blot svaret for hvad der måske burde siges af flere- men folk ser igennem finger med blot for at opnå et par stjerner!- det gør jeg ikke, for fremtiden er ikke mine Amino stjerner!

aktiespekulant:
.. Hvad er der galt med dig ?

Der er det galt med mig at jeg er ærlig- men også ved hvordan en virklighed hænger sammen og ser problemet og tør sige det - det er jo en af grundnede til at jeg kan se og mærke en STOR forskel på at arbejde med personer som er uddannet inden for de seneste år og for år tilbage- der er en holdnings ændring der gør at alle selvfølgelig skal have lov til at være direktør idag, tage den uddannelse som de har lyst til osv., og så skal man ae folk med hårene og hjælpe og hjælpe - jeg mangler det punkt at de stærkeste overlever og det gør man kun ved at vise hvad man SELV duer til , det er blevet ALT for let at få hjælp til at klare en uddannelse som man ikke magter- er det til samfundet eller den enkeltes bedste?

Jeg har respekt for rigtig mange og deres uddannelser ( så tag ikke dette som generelt)- jeg arbejder selv med dygtige folk- men vælger også dem fra som er bygget for meget på en Google eller ven uddannelse! 

aktiespekulant:
at man også har en vejleder og adgang til "gamle" opgaver som man kan få inspiration fra.. Vil du også mene at det er at "snyde"??

Jeg skal slet ikke gøre mig klog på hvad der er snyd, for hvis reglerne er sådan- så er det jo ikke snyd - men man skal passe på ikke at slippe folk ud af en uddannelse i den tro at de kan klare sig selv, hvis de har fået FOR meget hjælp - og så bliver virkligheden lige pludselig rigtig skræmmende, og så får man jo ikke den hjælp eller Backup som man har fået før.

Min pointe er, er at man skal lære at stå meget mere på egne ben og løse problemer selv frem for at råbe hjælp ved det mindste! - vi skal jo kunne støtte os op af at dem som er udannet til netop det de gør, også er de bedste - det er jo det vi som erhvervsdrivende støtter os op af når vi hyre folk.

/Bo

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Arhmen nu har du da fuldstændig tabt den.. For det første: Hvor er det lavt at sammenligne mig med dine sønner som "bliver sure når de ikke får deres vilje" klassisk metode til at underminere andre folk på i en diskussion, skal du ikke også kalde mig "lille ven"?. jeg er forresten 23. 

Ydermere svarer du overhovedet ikke på mit indlæg... Du kommer blot med din mening om at jeg ikke burde søge inspiration her inde.. 

Hele din smøre om at man skal stå på egne ben og løse problemerne selv er så vanvittig at koble sammen med mit forsøg på at søge lidt inspiration til min bachelor opgave her inde. Du snakker om at man skal passe på med at slippe folk ud fra en uddannelse og tro at de kan klar sig selv hvis de har fået FOR meget hjælp.. Hvordan kan du overhovedet sammenligne det at søge om inspiration til et emne og så det at have fået FOR meget hjælp til at kunne yde noget når man kommer ud i den virkelige verden. Endnu mere latterlig er din passage hvor du skriver at din pointe er at man skal lære og stå på egne ben frem for at "råbe hjælpe ved det mindste!" JEG SØGER INSPIRATION... Hvad er det du ikke forstår? Jeg søger ikke nogen til at skrive/hjælpe/assistere mig i min opgave.. jeg søger INSPIRATION ! 

Igen.. Hvor er det pinligt at en 42 årig mand med børn synker så lavt som til at køre på "alder"... 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)