Eh - i hvilken forbindelse er du snublet over ordet. Mig bekendt bruges det i et par forbindelser. Skattevæsenets kontrol af selskaber og krav om ændringer har jeg set som skatteregulering - men det bruges også politisk som beskrivelse af når et land beslutter at bruge skatten til at regulere en række forhold - ex sænker indkomstskat og hæver bolig skat for at fremme konkurrence evne ved at lønnen kan holdes i ro.
Jeg kender kun de to brug - men i hvilken forbindelse?
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er fordi jeg har været på kursus og har modtaget VEU godtgørelse, de har så trukket 48% skat af alt, det vil sige jeg ikke har haft noget fradrag i 2013.
De ville så lave en skatteregulering der kunne ses på min nemkonto indenfor få dage, men hvad det helt betyder ved jeg ikke :(
Det må betyde at de laver en regulering så du får det manglende ind på din konto, men lidt sjovt det kan lade sig gøre, for det går jo normalt på total automatik at fradraget kommer med, og de 48% er det din normale trækprocent - for det er vel heller ikke den der anvendes hvis der slet ikke findes et skattekort?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
det er noget med at det skattekort de kan trække fra ikke har den seneste gyldighed, selvom jeg har ændret mit skattekort for over en mdr siden og det jeg har lavet MED fradrag er det "aktuelle" i min skattemappe.
De ville lave sådan en regulering og jeg skulle hive fat i skat mandag så den "gyldighedstid" kunne laves om..
Jeg har noget gæld til skat så de har valgt jeg skal betale 48% skat, det er også fint nok bare jeg kan få lidt af mit fradrag også :)