Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spg til indbetaling af Skat i enkeltmands virksomhed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har et spørgsmål ang. indbetalingen af skat i en enkeltmands virksomhed.

Så vidt jeg har forstået skal man indberette sit forventet overskud på sin forskuds opgørelse, og så ellers indbetale sin skat 10gange hen over året.

Men hva nu hvis man ikke ved hvad ens overskud bliver? Kan man så "bare" nøjes med at indberette et forventet overskud på 0kr og så ellers indbetale sin skat løbende som overskudet kommer? evt gemme det og indbetale det til Slut November start December?

Har jeg planer om at have et lille firma som laver lidt kodearbejde for folk i ny og næ, så det kan være svært at finde et forventet overskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal i princip opgive det du forventer for at betale kildeskat - men når du ikke ved hvad du forventer, kan du dels sagtens vente med at opgive noget til forskud til f-eks. April, og så kan du i øvrigt løbende under året rette beløbet op og ned i forskuddet, så du hele tiden regulerer hvad du betaler.

Du KAN gøre som du skriver, men princippet er som angivet lav forskud, og skift beløb men vent til du ved du har noget at indberette :)

Jeg ved ikke om denne kan hjælpe dig lidt:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 21:55

tak forsvaret.

Ja jeg kan selvfølgelig vente med at rette min forskuds opgørelse til der er gået penge ind for en opgave, og så ellers sendt 40% af dem afsted til skattefar.

Det jeg egentlig mest var interesseret i var om skattefar så surt på denne metode, hvilket jeg ikke formoder "han" gør i så fald.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skattefar ser sig kun sur hvis du ex har tjent en hel masse og slet ikke forskudsregistreret og først opgiver det til årsopgørelsen og tilmed normalt ikke før man gør det til en rutine, men for dig selv er øvelsen jo god nok med at du løbende ændrer dit forskud til at passe med virkeligheden

vh

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 22:01

Super, jeg vil gøre det på den måde i så fald.

Takker for det hurtige svar, og altid godt forklarede svar...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:19

selv tak - og husk når du ændrer forskud kan du altid trykke VIS KONSEKVENS - og se hvad det betyder for dine fradrag (som er det første der reduceres for at klare firmaskatten) og så for dine evt. B skatteopkrævninger - INDEN du trykker GODKEND  så du kan bruge den som regnemaskine helt løbende uden at lave indberetningen

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)