Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på fragt

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

nord1:
Beklager de mange spørgsmål, men det er bare en besked fra p.d jeg har fået at man ikke længere må trække momsen fra en GLS til private der gør mig forviret
Det ved jeg så til gengæld ikke noget om men det giver heller ikke stor mening, kan du ikke lige høre GLS om der er spor om at virksomheder ikke må trække moms fra på transport omkostninger man har hvis transporten inkludere moms ? Ville være helt nyt for mig (men det var så ikke første gangSmile)??

Tror du ikke at PD mener, at for den private vil det koste mere, for han skal af med 50 kr hvis det er GLS og 40 kr hvis det er post danmark når han betaler fragten - og det er jo helt korrekt - for den private er det dyrere, for han har ikke momsfradrag nogensinde?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:14

Ja prisen for kunden bliver dyre og det skal man tage højde for i tilbudet hvis man vil have privatkunden til at betale hvad fragten koster.

Jo det kan godt være det er den moms kunden betaler til mig de mener og den del kan jeg så ikke bruge til at betale min regning til GLS. Vil lige høre dem igen.Smile

Fra Vejen
Tilmeldt 19. Jun 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:22

Altså, når GLS sender en regning til dig, kan du trække momsen fra ligesom du kan med alle andre købsfakturaer... Også selvom det er sendt til private... GLS lægger jo moms på regningen til dig og den er du berettiget til at trække fra.

Hvis det er hvorvidt du skal lægge momsen oveni til kunden, har jeg typisk set følgende opstilling (tallene gjort nemme for eksemplets skyld):

Varens pris: 300,-

Fragt:         100,-

Moms:        100,-

At betale:    500,-

Med andre ord, du skriver fragtprisen eks. moms og beregner selv momsen af det fulde beløb. Det er sådan jeg oftest er blevet faktureret, hvis jeg har fået ting og sager tilsendt privat...

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 01:13

Post Danmark har jo en ulige fordel, da de er fritaget for moms. Men hvis nu man vælger at hæve priserne lidt og så tilbyde gratis fragt, så må det i dette tilfælde være den samme udgift (40 kr.) uanset om man bruger GLS eller Post Danmark.

/Kjeld

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)