Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreative løsningsforslag på en jurdisk udfordring? Alle ideer er meget velkomne!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,
Jeg har en juridisk udfordring, hvor jeg meget gerne vil høre jeres bud. Alle er velkomne til at byde ind, også selvom du ikke ved om dit forslag er juridisk lovligt.

For at forklare vores udfordring har vi 3 deltagere: Vores system (A), en butik (B) og en kunde (C).

Situationen er følgende:

1.       Kunden (C) går ind i butik (B)

2.       Kunden (C) udleverer sit telefonnummer til butik (B)

3.       Butik (B) giver vores system (A) sit telefonnummer

4.       Vores system (A) tilmelder kunde (C) i vores system

5.       Vores system (A) sender en SMS bekræftelse til kunden (C)

6.       Kunden (C) kan nu bruge vores hjemmeside med disse informationer

Den helt store udfordring er step 5: At sende SMS bekræftelsen.

Ifg. marketinglovgivningen, må der ikke sendes noget som helst, uden der er en klar accept fra kunden. Dette gælder så vidt jeg har forstået, også selvom det kun er information om en bekræftelse, og ikke nyhedsbreve / lignende.

Derfor skal butikken informere kunden om at de får en SMS ved at give deres telefonnummer. Udfordringen er bare at vi står som ansvarlige, lige meget hvad butikken har gjort.

Er der nogen ideer til hvordan vi får lavet step 5, samtidig med at det både er lovligt, og utrolig nemt for både butik og kunde?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:32

Kunden skal selv skrive sit nummer ned på en lille slip med gennemslag. Under rubrikken for nummeret står der: "Når jeg oplyser mit nummer til (B) giver jeg samtykke til at modtage en oprettelses-sms."
Han får så gennemslaget med hjem.

Allerbedst ville det være, hvis han også skulle skrive under. Men uanset, så har (B) en original-slip med nummeret, hvor der står, at kunden, der henvendte sig, er gjort bekendt med sms'en.

Tilmeldt 4. Feb 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår setuppet, men løsningen kan faktisk været ret simpel:

Kunden kan selv tilmelde sig i butikken ved at sende en tilmeldings-SMS: Eks. TILMELD til 1xxx

På den måde er der givet accept. Kunden skal på informationsmaterialet blive bekendt med hvad vedkommende tilmelder sig, hvordan der afmeldes, hvem der står bag samt at SMS-takst kan forekomme.

I hver enkelt SMS I sender efterfølgende skal der desuden fremgå, hvordan afmelding foregår (kode + nummer).

Er der flere butikker, som opsamler permission kan du med fordel variere tilmeldingskoderne, så du efterfølgende kan se hvilken butik, som har opsamlet kunden samt eks sende segmenteret information ud.

Skriv gerne hvis du har brug for uddybende information, eller der er noget jeg har misforstået.
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Fra  Radiant Future Skrevet kl. 16:33

Send en mail til kunden, hvor kunden bekræfter at der sendes sms med specifikt indhold.

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hei

Jeg er vel ikke enig i at den store utfordringen ligger i at sende sms til kunden. Den store utfordringen ligger vel i at få kundens aksept på at butikk B videresender fortrolig informasjon til deres system A. Det skal vel først en tillatelse fra kunden om at det er akseptert at utikk B gir videre deres telefon nummer til tredjepart. Jeg tror ikke dette kan gjøres uten videre. Og hvorfor skulle kunde C ha interesse av å stå i deres system. Ved at gjøre det på denne måde står han tilmeldt uden at selv ha gjort det. Mange kunder vil nok blive ret forbannet av en slik praksis når han ikke ved om de før han får en tekstmelding om at han er det. Det kan tenkes alle mulige slags tilsnikelser ved en sånn praksis og vil ikke blive populært ikke minst på et prinsipielt så vel som et personvern grunnlag.  Så her kan du stå ovenfor en rigtig juridisk problemstilling.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:53

Birte:
Det er faktisk en rigtig god ide, vi slet ikke havde overvejet! Mange tak for ideen .-)

Marketeer:
Jeg tror du har forstået det, for det er i hvert fald en rigtig god ide. Et forslag vi fik på mail var at kombinere det med at vi sender en SMS til kunden hvor de skal svare "OK", hvilket kan sammenlignes med dobbelt opt-in fra nyhedsbreve vi kender i dag.

Radiant:
Det kræver at vi har deres e-mail :-) Nogen ideer til hvordan vi får den?

Anders:
God pointe! Jeg gav dig lige 5 stjerner for den. Har du nogen ideer til hvordan du ville gøre det?

Alle andre ideer er selvfølgelig MEGET velkomne :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)