Kære Aminoer, For at forklare vores udfordring har vi 3 deltagere: Vores system (A), en butik (B) og en kunde (C). Situationen er følgende: 1. Kunden (C) går ind i butik (B) 2. Kunden (C) udleverer sit telefonnummer til butik (B) 3. Butik (B) giver vores system (A) sit telefonnummer 4. Vores system (A) tilmelder kunde (C) i vores system 5. Vores system (A) sender en SMS bekræftelse til kunden (C) 6. Kunden (C) kan nu bruge vores hjemmeside med disse informationer Den helt store udfordring er step 5: At sende SMS bekræftelsen. Ifg. marketinglovgivningen, må der ikke sendes noget som helst, uden der er en klar accept fra kunden. Dette gælder så vidt jeg har forstået, også selvom det kun er information om en bekræftelse, og ikke nyhedsbreve / lignende. Derfor skal butikken informere kunden om at de får en SMS ved at give deres telefonnummer. Udfordringen er bare at vi står som ansvarlige, lige meget hvad butikken har gjort. Er der nogen ideer til hvordan vi får lavet step 5, samtidig med at det både er lovligt, og utrolig nemt for både butik og kunde? |
Kunden skal selv skrive sit nummer ned på en lille slip med gennemslag. Under rubrikken for nummeret står der: "Når jeg oplyser mit nummer til (B) giver jeg samtykke til at modtage en oprettelses-sms."
Han får så gennemslaget med hjem.
Allerbedst ville det være, hvis han også skulle skrive under. Men uanset, så har (B) en original-slip med nummeret, hvor der står, at kunden, der henvendte sig, er gjort bekendt med sms'en.