Eller er det bare mig.. Jeg har solgt noget på trendsales, og får så denne kvittering: Handelsgebyr udgør i alt 34,92 DKK. Jeg kan simpelthen ikke få den moms til at passe nogle steder hen? |
Hmmm...hvilken kvittering?
/Peter
Hmmm...hvilken kvittering? /Peter |
Hej MFC Ja nu mangler der jo lidt info, men hvis det er det oplyste handelsgebyr du tror er momsen, så er det ikke korrekt, ved TS handler betaler du som sælger altid 3% af slagsprisen i handelsgebyr. Det er så i dit tilfælde de kr. 34,92, så det skulle gerne være momsen af de kr. 34,92 der står på din kvittering. Og ikke momsen af hele salgsbeløbet.. (Er jo privat, så du betaler ikke moms af salget) Håber det hjalp.. |
Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk
Sec! Er det nu rigtigt? Betaler erhvervssælgere ikke det dobbelte på trend-sales? /Peter |
Hej Peter Jo det har du fuldstændig ret i når det er erhverv, jeg sad lige i de "sene timer" og sammenlignede med egne handler som privat. Men jo korrekt, erhverv på trendsales er 6% i handelsgebyr.. |
Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk
Hovsa-.. Det var jo ikke alt kommet med.. jeg prøver lige igen :) Altså jeg har solgt en kjole til 219 kr. fragten er 25 kr. Da jeg er erhvervssælger, tager de 6% i handesgebyr. Jeg fik så denne kvittering: Vare: 219 kr. Fragt: 25 kr. Ialt: 244 kr. heraf moms: 43,80 Handelsgebyret udgør ialt: 14,64 Jeg kan bare ike finde ud af hvordan de kan få momsen til kun 43,80? Det er jo kun 20% af det samlede beløb? |
De 43,80 svarer til momsen af 219. Dvs. at de ikke afløfter moms af fragt (formentlig porto) og handelsgebyrer. - men er ikke helt sikker på de kan undgå at afløfte af handelsgebyrer. Mvh. Karsten |
En vare, der fx koster 125 kr. inkl. moms, vil koste 100 kr. + moms. |
AHA.. :) Jeg regner jo bare mega meget forkert altså.. Jeg har jo bare taget beløbet og - 25%, altså 1/4 af beløbet. Sådan troede jeg at jeg regnede momsen ud. (ups..) en tusind tak for hjælpen :) |
Gang beløbet inkl. moms med 0,2, så får du momsen. Gang med 0,8 så får du beløbet ekskl. moms. |