Hej Alle! Jeg er netop blevet færdig som civilingeniør indenfor forretningsudvikling og innovation. Jeg er derfor så småt begyndt at søge job. Min helt store passion er iværksætteri og innovation og det står derfor øverst på min liste over mulige jobområder. Derfor vil jeg som noget af det første gerne forsøge at komme ind på dette område. En høj løn og en fin stillingsbetegnelse er på ingen måde det vigtigste, men snarer at jeg kommer til at arbejde med noget jeg brænder for. Da der er meget få stillingsopslag på disse områder vil jeg prøve at søge uopfordret. Mit spørgsmål til jer er derfor: Hvor har i fået hjælp som iværksætter? Jeg tænker her på innovationshuse, erhvervskontorer, konsulenthuse osv. – hvor jeg måske kan få en fod indenfor… Jeg søger i hele midt- og øst-Jylland samt i Syddanmark… Jeg er selv iværksætter og har blandt andet udviklet og startet NemProgrammering.dk. Håber i kan hjælpe mig i gang! |
Thomas Skov Iversen:Da der er meget få stillingsopslag på disse områder vil jeg prøve at søge uopfordret.
Søger ??? Jeg tror du må gøre det lidt mere klart hvad du vil man søger ikke om noget for at blive iværksætter. Man får sig et CVR-nummer finder et produkt og går i gang. Jeg kan ikke helt finde ud af om du vil søge et job eller være selvstændig. Omkring hvis du vil have job så er det fuldstændig som alle andre job. Jeg tror dog nok du skal regne med at langt det meste bliver besat af folk med erfaring fra erhverslivet så hvis ikke du vil starte fra bunden så ville jeg bare finde mig et job og så lære lidt først. Der er en del forskel fra det man lære på universitet og på hvordan tingene fungere i praksis.