Hej Kan du kende dig selv i Googles registrering af dit køn, alder og interesser? ...de fleste af os har nok efterhånden "leget" en del med Google Display kampagner og mange af os har formodentlig forsøgt sig med kampagneoptimering vha. brugernes interesser - en i reglen meget smart funktionalitet... men virker det?? - eller rettere: Jeg kan konstatere på de kampagner, jeg administrerer, at der faktisk ER en effekt. Derfor blev jeg noget overrasket, da jeg så, hvor fejlagtigt Google egentlig havde registreret såvel mine interesser som mine demografiske oplysninger. Mens der selvfølgelig kan være mange grunde til dét, så er resultatet ikke desto mindre, at marketing managere ville have meget svært ved at målrette relevante kampagner til mig som forbruger - fordi Googles oplysninger desværre ingenlunde stemte overens med dét, der reelt ville kunne fange min opmærksomhed på et banner. Derfor melder nysgerrigheden sig: Er det bare mig, Google har misforstået? - Eller med andre ord: Kan du genkende dig selv, når du ser, hvad Google har registreret om dig? Se hvad Google har registreret om dine interesser her: http://www.google.com/ads/preferences ...det vil virkelig være fedt, hvis du - om ikke andet - så bare vil smide et simpelt "ja" eller "nej" på ovenstående spørgsmål |
Lars Grove Mortensen:...det vil virkelig være fedt, hvis du - om ikke andet - så bare vil smide et simpelt "ja" eller "nej" på ovenstående spørgsmål
Deres skøn på min alder og sprog har ramt bullseye!
Men interesserne er dog kun 50% rigtige, men det kan vel skyldes at jeg sidder inde på en del kunders sider.