Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du kende dig selv i Googles registrering?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Smile

Kan du kende dig selv i Googles registrering af dit køn, alder og interesser?

...de fleste af os har nok efterhånden "leget" en del med Google Display kampagner og mange af os har formodentlig forsøgt sig med kampagneoptimering vha. brugernes interesser - en i reglen meget smart funktionalitet... men virker det?? - eller rettere: Jeg kan konstatere på de kampagner, jeg administrerer, at der faktisk ER en effekt. Derfor blev jeg noget overrasket, da jeg så, hvor fejlagtigt Google egentlig havde registreret såvel mine interesser som mine demografiske oplysninger. Mens der selvfølgelig kan være mange grunde til dét, så er resultatet ikke desto mindre, at marketing managere ville have meget svært ved at målrette relevante kampagner til mig som forbruger - fordi Googles oplysninger desværre ingenlunde stemte overens med dét, der reelt ville kunne fange min opmærksomhed på et banner.

Derfor melder nysgerrigheden sig: Er det bare mig, Google har misforstået? - Eller med andre ord: Kan du genkende dig selv, når du ser, hvad Google har registreret om dig?

Se hvad Google har registreret om dine interesser her: http://www.google.com/ads/preferences 

...det vil virkelig være fedt, hvis du - om ikke andet - så bare vil smide et simpelt "ja" eller "nej" på ovenstående spørgsmål Smile

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 129
Fra  Smidt & Bohlin Smidt Happens Skrevet kl. 16:18

Lars Grove Mortensen:
...det vil virkelig være fedt, hvis du - om ikke andet - så bare vil smide et simpelt "ja" eller "nej" på ovenstående spørgsmål Smile

Deres skøn på min alder og sprog har ramt bullseye!

Men interesserne er dog kun 50% rigtige, men det kan vel skyldes at jeg sidder inde på en del kunders sider.

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 327
Fra  Morning Train MS Robotics Skrevet kl. 16:22

Alder ramt 20-25 år for højt :S Det må være tegn på at jeg er blevet gammel før tid :S

Interesserne har de ramt meget godt. der er vist kun én enkelt der ikke lige passer ind :)

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 16:25

Alder: 45-54

Oh no :-(

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 16:29

De har ramt alderen rimelig godt med 18-24 (20), hvorfor de mener realityshows er en af mine interesser, er mig en gåde. Samme med sprog: Dansk, Spansk og Tyrkisk. Spansk og Tyrkisk blev hurtigt fjernet derfra. Ah ja, og mit køn var også rigtig, så de er godt på vej.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Vanløse
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Diginicki Skrevet kl. 16:38

Google har åbenbart ikke turdet gætte på, hvor gammel jeg er og hvor jeg kommer fra - udover at jeg taler dansk og engelsk.

Interesserne er ikke helt ved siden af. Dog interesserer jeg mig på ingen måde for fodbold!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hmm, jeg er blevet til en ældre kvinde, så nej - det stemmer ikke helt.

Må vist til at tænke over hvilke sider jeg besøger :)

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 16:56

Vil sige 90-95 % korrekt, der er et par katagorier jeg er lidt i tvivl om, men stemmer nok meget godt med nogle tidligere søgninger, dog ikke fordi jeg har kæmpe interesse lige indenfor dette område. Derudover er min alder 3 år forkert er blevet sat som 25-34 årige og er 22, samt de ikke har gættet hvor jeg befinder mig, hvilket ikke burde være svært da jeg har min daglige gang indenfor 50 km, kunne måske være fordi jeg har været ude at rejse i Julen, men burde da stadig være muligt at gætte sig til et sted :)

Fra Horsens
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 280
Fra  Marketing analytiker, Lars Grove Mortensen Skrevet kl. 19:49

Kim Smidt:
Men interesserne er dog kun 50% rigtige, men det kan vel skyldes at jeg sidder inde på en del kunders sider.

Ja, præcist. Dét er netop også mit eget gæt på, hvorfor min er så misvisende. Mig havde de gættet +25 år forkert, mens mine interesser også var "helt i skoven"... men men... netop som du er inde på, kan det nok udemærket have lidt at gøre med, hvad man laver i arbejdstiden, hvilket jo hurtigt kan drive én ind på sider, man ellers aldrig ville have besøgt... eller drive én til test af søgninger, man ellers aldrig ville have foretaget.

// Lars Grove Mortensen, marketing analytiker

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 19:51

Det passer egentlig relativt godt på mig. Bliver spændende at se om aldersintervallet skifter her når jeg fylder år om en lille måned :)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)