Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopiering

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har en Webshop og er kommet til at kopier et billed og noget indhold fra en anden hjemmeside er der nogen konsekvenser eller bøder?

Nu hvor de bare skrev til mig.

Min advokat er over sagen?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

kreditk:
Jeg har en Webshop og er kommet til at kopier et billed og noget indhold fra en anden hjemmeside er der nogen konsekvenser eller bøder?

Hvordan er det lige man "kommer til" at kopiere noget fra en anden side?

Fra Horsens
Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:12

Citat fra bekendtgørelse af lov om ophavsret (https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=129901):

Ophavsretsloven:

§ 1. Den, som frembringer et litterært eller kunstnerisk værk, har ophavsret til værket, hvad enten dette fremtræder som en i skrift eller tale udtrykt skønlitterær eller faglitterær fremstilling, som musikværk eller sceneværk, som filmværk eller fotografisk værk, som værk af billedkunst, bygningskunst eller brugskunst, eller det er kommet til udtryk på anden måde.

Stk. 2. Kort samt tegninger og andre i grafisk eller plastisk form udførte værker af beskrivende art henregnes til litterære værker.

Stk. 3. Værker i form af edb‑programmer henregnes til litterære værker.

Hvis bruddet af ophavsretsloven har resulteret i at du har haft økonomisk gevinst skal du nok regne med erstatningskrav. Du har to muligheder for at være sikker på at undgå en sag. 

1. Fjern alt kopieret materiale. Kontakt personen der har ophavsret til materialet og fortæl dem at du er ked af det og har fjernet det fra din side.

2. Er det derimod en større organisation der har ophavsretten kan det personlige kontakt være sværere derfor vil det være nemmere og indgå et forlig sammen med din advokat.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 15:15

Slet det med det samme og gør dit arbejde ordenligt - og det skal forstås således, at du laver det selv eller får en tekstforfatter til at skrive dine tekster samt en fotograf til at tage billeder!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:30

Jeg ville følge Tayeb og Kens svar.. Og som sagt ovenfor er det jo ikke noget man kommer til at gøre.

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 15:31

Så havde je sgu nok også ringet til ophavsmanden på materialet og sagt undskyld samt sendt ham en flaske vin eller noget i den stil.

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)