Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken computer arbejder du på?

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Ligenu sidder jeg med min gamle Dell Latitude D510, men den skal skiftes indenfor det næste år...

Overvejer kraftigt en MacBook, da den er nem at slæbe med rundt (13,3") med 2.1Ghz Dual Core og 2GB ram...

Ved i om det er muligt at købe et løst tastatur til en MacBook?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:45
Dato: 04-08-2007 21:28:33 Forfatter: ITechnic
Dato: 04-08-2007 21:20:11 Forfatter: magle

Men vi kan vel blive enige om at Apple og nok nærmere Mac OS X er sagen..
Tror virkelig Mac''s vinder indpas i forbindelse med at forfærdelige Vista blivere standard inden for windows-verdenen.

Mac er jo i voldsom vækst, og har været det i nogen tid, så det går jo fremad. Mac OS X er lækkert og glæder mig til den nye udgave kommer. Men må også indrømme at jeg stadig har mere styr på en windows maskine end min mac .. : Så har lige knallet XP på den her den anden dag, men der er lidt problemer, hver gang jeg åbner internet explore lukket den nemlig bare vinduet ned af sig selv ... Så .. men Mac OS X er nu meget lækkert at arbejde i, Det meste virker bare så naturligt, dog er måden man tager screenshots på den mest besværlige og åndsvage måde.. hehe

Skiftede til mac for lidt over et år siden.. har aldrig set mig tilbage..
Jeg bruger dog stadig windows i Parallels når jeg skal tjekke diverse ting og sager..

Den nye version af Mac OS 10.5 bliver lækker og kommer allerede her til oktober.. glæder mig også..

Screenshot på mac er da super nemt?

Command + shift + 3 = Screenshot af hele skærmen
Command + shift + 4 = Screenshot af valgt område
Command + shift + 4 + space = Screenshot af valgt vindue

leopard bliver vildt lækkert.. Men som du selv siger  
Paa windows. Command + shift + 3
på windows computer = 1 knap print screen

aa crap jeg er lige kommet til at s;tte min windows computer over p[ engelsk tastatur.. hvordan fixer jeg det-_

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 21:47
Tilmeldt 24. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:50
Hej magle....

Er det keyboard ikke eksternt? Jeg vil gerne have et til selve laptoppen...

Hvis man køber en Macbook i USA kan man få den for 8000, imod de 11.000 i DK

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Holm Ingemann ApS Skrevet kl. 22:55
En Fujitsu-Siemens bærbar.

Udemærket computer, men vælger nu en Dell næste gang.

Tror også snart jeg skal skifte...

Arbejder med ejendomme i Aalborg gennem Holm Ingemann

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 23:22
Dato: 04-08-2007 21:50:17 Forfatter: Jesper N. Jepsen Hej magle....

Troede du mente eksternt.. .Men nej man kan ikke få et løst tastatur.. Så du må undvære æ ø å hvis du køber den i USA. Det er os snyd de er så meget billigere.. men sådan er det jo med alting, alt er dyre i danmark i forhold til ALLE andre lande.. (næsten)

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 23:34
Dato: 04-08-2007 19:49:39
Forfatter: ITechnic
HAHA

Muligvis.. men står den på en stander gør den godt makkerskab med en 23'' skærm..
Men giver dig ret i -  at 15'' er nemmere at have med rundt

Men vi kan vel blive enige om at Apple og nok nærmere Mac OS X er sagen..
Tror virkelig Mac''s vinder indpas i forbindelse med at forfærdelige Vista blivere standard inden for windows-verdenen.

Kasper

Både 15" og 17" er rigtig lækre computere - men de har jo hver deres fordele og ulemper :)
15" er rigtig nem at slæbe med rundt - men den er måske en smule for lille, når man sidder og laver designer. På en 17" er der plads til en 1024*768 i 100% i PS - det kan lige akkurat ikke passes ind på min (15"), med mindre jeg lukker docken. Og det er jo lidt irriterende...

Men sådan er det jo altid :)

Hilsen
Mads

www.nfdesign.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 23:45
Ang. et eksternt tastatur, kan jeg også anbefale Logitech Alto. Fik lige en den anden dag og det virker rigtig lækkert, også er den faktisk også nem at tage med omkring. Der står godt nok ikke Apple på den, men den kan jo bruges til alle computere - selv bruger jeg din til min IBM, og dertil passer designet jo fint!

// Jesper Skov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03
Dato: 04-08-2007 23:22:24 Forfatter: magle
Dato: 04-08-2007 21:50:17 Forfatter: Jesper N. Jepsen Hej magle....

Troede du mente eksternt.. .Men nej man kan ikke få et løst tastatur.. Så du må undvære æ ø å hvis du køber den i USA. Det er os snyd de er så meget billigere.. men sådan er det jo med alting, alt er dyre i danmark i forhold til ALLE andre lande.. (næsten)

Nah, prøv at gå ind på et sygehus i USA, og sig til dem at du har brug for en gratis operation, og hør hvad de så siger. At betale en million milliard ved kasse 1 ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 11:17
Efter w3c schools statistik så det 4% af deres besøgende som bruger Mac.

Og skal man se på stigning over et år, så er det 0,4%  den er steget. Det er sikkert meget men et godt stykke til Windows brugerne Så tror ikke Microsoft ryster synderligt i bukserne endnu.

Så kan så diskutere om statistikken er så meget værd. Og dem som ikke ved hvad w3c er, så er det en global standart indenfor kodning/programmering, som microsoft blæser højt og flot på, dog er det blevet meget bedre med årene. Så tror ikke den globale statistik ser ret meget anderledes ud, ville enda tro den måske er lidt mindre hvad mac angår. Men kender i til sådan statistik må i da gerne poste den.

Her kan i se den omtalte statistik http://www.w3schools.com/browsers/browsers_os.asp

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)