ip redirect via htt acces. Jeg har set man kan indsætte lidt tekst i htt acces filen på ftp og derved udelukke visse ip. Men kan man også redirecte dem til en anden ip, og er der noget man skal være obs. på ved at gøre dette. Ville det gælde al adgang til hele sitet.? Nogle herinde som kan lave den tekst der skal bruge for at redirecte bestemte ip adresser til en anden ip.? |
ip redirect via htt acces.
- 1
Det nemmeste vil være, hvis du ikke selv driver serveren (og derved har mulighed for at installere 3.parts moduler til apache) var at lave noget php script, som kunne redirecte baseret på browserens sprog (eller slå IP adressen op i en GEO tabel, og redirecte derfra). Der står noget om hvordan du laver et PHP script her: http://www.blackhatworld.com/blackhat-seo/making-money/375111-geoip-redirect-script-w-maxmind-free-database-non-javascript-version.html |
Han skriver FTP og ikke HTTP, muligvis en fejl? |
Har skrevet følgende med tre eksempler på omdirigering (Alle ip'er der svarer på præcist 10.1.2.3, 10.2.(0-255).(0-255) og 10.5.6.(0-255). # Omdirigere besøgende baseret på IP-interval |
Hej Tak for de gode svar. Har jeg forstået det rigtigt, hvis jeg indsætter nedenstående i http acces filen, så videre sender jeg de ip adresser og kun dem?
RewriteCond %{REMOTE_HOST} 10.1.2.5 [NC,OR] |
Som jeg skrev i mit forrige indlæg, skal den sidste RewriteCond linje være uden "OR", så det ovenstående linje kommer til og se sådan ud: RewriteCond %{REMOTE_HOST} 10.1.2.5 [NC] [NC,OR] er ændret til [NC]
Ellers har du forstået det rigtigt. |
Tip: god ide lige at teste . f.eks. med din egen IP. |
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
Takker det virker fint. nu skal jeg bare finde nogle af de ip jeg vil flytte, nogle kender jeg. Men hvordan finder jeg egentlig dem jeg ikke har direkte kontakt med. kan man slå en alm. hus adresse op og derved finde ip. eller måske for en vej eller område. Tak for hjælpen |