Hej kære Amino bruger. Jeg hørte lige om kickstarter i Go' Danmark i morges, og synes at det lyder meget spændende da jeg sidder inde men en idé som jeg tror kan blive til noget. Men inden at jeg ville smide min idé op på sådanne hjemmeside, ville jeg høre om man er nød til at købe patent osv inden man beskriver ideen, da man umiddelbart nemt kan tage andres ideer, udover det vil jeg høre om der er nogen herinde der har erfaring med kickstarter. På forhånd mange tak for jeres svar, og hav en rigtig god dag! :D |
Det kommer jo helt an på din ide.. At "købe" patent er en meget længere og dyre process end du formentlig tror! Du skal i hvert fald bruge et 6-cifret beløb på patentansøgning - alt efter patentes størrelse.
Så mit forslag til dig vil være, bare at komme i gang. Hvis du gerne vil afprøve Kickstarter, så skal du have en demo af et produkt - det er ikke nok med blot en beskrivelse af din ide.
Flere har haft succes med Kickstarter, men omkring 80% af alle indsendte projekter når ikke deres mål. Et dansk firma som har lavet et GPS-ur har netop sikret sig $267.000 gennem Kickstarter, men de havde også et produkt at vise frem og de var på sidste stadie af produktionen.