Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kickstarter?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino bruger.

Jeg hørte lige om kickstarter i Go' Danmark i morges, og synes at det lyder meget spændende da jeg sidder inde men en idé som jeg tror kan blive til noget. Men inden at jeg ville smide min idé op på sådanne hjemmeside, ville jeg høre om man er nød til at købe patent osv inden man beskriver ideen, da man umiddelbart nemt kan tage andres ideer, udover det vil jeg høre om der er nogen herinde der har erfaring med kickstarter.

På forhånd mange tak for jeres svar, og hav en rigtig god dag! :D

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 10:00

Det kommer jo helt an på din ide.. At "købe" patent er en meget længere og dyre process end du formentlig tror! Du skal i hvert fald bruge et 6-cifret beløb på patentansøgning - alt efter patentes størrelse.

Så mit forslag til dig vil være, bare at komme i gang. Hvis du gerne vil afprøve Kickstarter, så skal du have en demo af et produkt - det er ikke nok med blot en beskrivelse af din ide.

Flere har haft succes med Kickstarter, men omkring 80% af alle indsendte projekter når ikke deres mål. Et dansk firma som har lavet et GPS-ur har netop sikret sig $267.000 gennem Kickstarter, men de havde også et produkt at vise frem og de var på sidste stadie af produktionen.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 10:33

KennM:
Du skal i hvert fald bruge et 6-cifret beløb på patentansøgning - alt efter patenter størrelse.

Kenn ikke skræmme folk mere end nødvendigt Wink, det er LANGT fra alle patenter der koster der imod 6 cifre som du skrive( så det må du have taget ud fra den blå luft eller selv været fejl informeret) - faktisk kan du lave patenter med beskrivelse osv. ned til få tusinde kr, og laver du selv beskrivelse koster det "kun" nogle indleverings gebyr.- afhængig af produkt og udførelse- men at starte med højeste fællesnævner i et svar er lidt forkert! - hvis du ønsker at give et brugbart svar! - det var dog en bemærkning til dit svar_ KICKSTARTER kender jeg intet til- så dette kan jeg ikke forholde mig til i svar- Kun det andet Cool

Hygge

Bo

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:06

Nu skriver jeg så også "alt efter patentets størrelse". Hvis man er ude i en situation, hvor man vil have patent på et produkt og fremvise det på Kickstarter så må man formentlig have et internationalt patent.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:20

For at kunne bruge Kikstarter skal du bo i USA eller UK! Hvis du ikke gør det, må du finde dig en "stråmand" i et af disse landene. Men der findes også andre crowdfunding alternativer som f.eks. Indigogo og Rockethub. Og det skulle ikke undre om Kikstarter vil ekspandere til andre lande. 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du har en prioritets dato fra den dag du indsender, også ww , uanset hvor- du kan derefter sener hen vælge de lande som du prioritere og betaler først derfra- det er derfor meget længe før at du får afgrænset dit territorier. - imellem tiden kan man sagtens søge finansiering offentligt da du har en prioritets dato. - hvis du skal vente 2-6 år før patentet bliver givet(hvis det bliver) før du vil fremvise det- ja så kan du ikke lave noget i den tid andet end at vente, og det er de færreste der gør det!

Så man kan sagtens starte billigt op, og stadig have sikret sin ide, og føle i marked for om man skal lænse flere penge i det og hvor bredt evt.- og om det er noget der vil kunne skabe grundlag for en forretning frem over- dette kan man mærke i interessen for søgen imellemtiden!

den rigtige patent pris vil spænde sig mellem 10.000 og 300.000 i 90 % af tilfælde hvor største hoved parten ligger mellem 10.000- 100.000 for ansøgning.

Men der er mange andre måder at sikre sin ide på, patent er blot en af dem- så det kommer helt an på hvad produktet er, hvordan man griber sine rettigheder an.

Mvh

Bo

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 11:34

hazco:
For at kunne bruge Kikstarter skal du bo i USA eller UK! Hvis du ikke gør det, må du finde dig en "stråmand" i et af disse landene. Men der findes også andre crowdfunding alternativer som f.eks. Indigogo og Rockethub. Og det skulle ikke undre om Kikstarter vil ekspandere til andre lande.

Lad mig lige tilføje danske booomerang.dk. Jeg talte lige 33 fundede projekter, så det ser ud til at der begynder at ske lidt :)

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 12:14

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 18:11

Mange tak for alle jeres hurtige og gode svar. Har været væk fra computeren i en periode og derfor ikke fået kigget nærmere ind på sagen.

Men har et nyt spørgsmål omkring patent. Hvis man starter med at få ideen ud i Danmark, tror i så at en patent til 3000 kr som blev nævnt tidligere er passende? Er man sikret så? :)

Fortsat god aften!

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)