Jeg har nu igennem længere tid leget med tanken om at starte min egen virksomhed. Problemet er bare at jeg går i gymnasiet og derfor ikke har den største indkomst (1200 kr. i SU). Jeg har ikke tænkt mig at blive millionær med min virksomhed, men tror at det ville være en utrolig spændende og lærerig proces.
Ville derfor spørger jer aminoer, om det er et helt håbløst projekt at starte en virksomhed uden det store kapital eller om der er god mulighed for det? Og i såfald hvad skal jeg starte med? :)
Det kommer jo lidt an på hvad du skal lave/sælge :) Enhver kan starte en enkeltmandsvirksomhed via webreg.dk - det er der ingen krav til kapital for at starte op :)
Det lyder som en god start! Har du/I nogle gode forslag til områder hvor man kan begynde - uden den store risiko. Hvor jeg ligesom kan danne mig et overblik og få noget erfaring ? :)
Du kan uden problem starte en virksomhed uden kapital. Det er bare et spørgsmål om, hvad du vil lave af ydelse. Brænder du for programmering, så har du flere muligheder. Eller andet IT arbejde, konsulent eller lign.
Det giver selv, at du ikke kan sælge en fysisk vare som sådan.
Hvis jeg var dig, så ville jeg få mig et job og derigennem lære hvad det vil sige at arbejde og desuden nogen gange arbejde, når man virkelig ikke har lyst!
Derudover tjener du nogen penge og du kan derudover bruge tiden på, at finde ud af hvilken virksomhed du vil lave.
At spørge andre hvad man skal sælge eller lave tager jeg ikke særlig seriøst, da det ikke vil holde særlig lang tid da man ikke brænder for det og det er et tegn på dovenskab.
Det skal ikke ses som noget angreb, men det er blot sådan jeg ser det og ved det ville være godt for dig med et job!
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.
Enig med KennM. Det bliver meget op af bakke at køre et firma hvis ikke man ved hvad man vil tilbyde ;) Så start med at finde ud af det - man kan sgu altid starte en virksomhed :)
Jeg har selv startet op fra bunden og det har været med SU som den største kapital og nu har jeg kun virksomhed som indtægt :)
Jeg startede ud som vinduespudser med spand og skraber og så igang, efter lidt kunder fik jeg stige og kunne tage flere kunder.. nu har jeg faktisk lige idag solgt min stige og lidt udstyr så jeg kunne hjælpe en anden igang og det var til en meget billig pris..
jeg er selv kommet en del videre og det går faktisk okay nu, synes det er sjovt og tænke på man brugte en del af sin su til at komme igang og det var nok
Ser det slet ikke som noget angreb. Jeg ledte nu heller ikke efter specifikke forretningsidéer, men mere områder, der ville være lette at begynde med som ny iværksætter. Tror nu heller ikke at et job er en specielt god idé, hvis jeg vil passe min skole :)