|
Hej I forbindelse med at vi er begyndt at sælge til andre europæiske lande, er det nødvendigt at momsregistrere sig i de lande, blandt andet pga. det konkurrence-mæssige med lavere moms i modtagerlandet og lov-mæssige i forhold til beløbsgrænse for fjernsalg ved de individuelle lande. I øjeblikket har vi kun overskredet beløbsgrænsen ved Tyskland og har derfor fået vores danske firma momsregisteret dernede. Heldigvis kunne det dansk-tyske handelskammer tage sig af det, ligesom den løbende indberetning. Men desværre er der umiddelbart ikke alle EU lande der yder den salgs services via en dansk afdeling. Det bliver derfor meget hurtigt problematisk og kompliceret at skulle registrerer sig og løbende indberette moms til flere forskellige EU lande. I den forbindelse vil jeg gerne hører fra andre af jer der har meget fjernsalg til andre EU lande, hvordan i håndtere momsen og om i evt. har et firma til at tage sig af repræsenterer jer i forbindelse med moms i de forskellige lande. For syntes ikke rigtig at jeg kan finde nogen på Google som tilbyder til mange lande. |
Hej Martin,
for omkring tre år siden stod jeg for momsindberetningen i en række europæiske lande. Det generelle indtryk var, at syd for alperne var det meget besværligt.
Hvilke lande er aktuelle for dig?
Stig
Bliv gratis medlem