Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregistering i mange EU lande (fjernsalg)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I forbindelse med at vi er begyndt at sælge til andre europæiske lande, er det nødvendigt at momsregistrere sig i de lande, blandt andet pga. det konkurrence-mæssige med lavere moms i modtagerlandet og lov-mæssige i forhold til beløbsgrænse for fjernsalg ved de individuelle lande.

I øjeblikket har vi kun overskredet beløbsgrænsen ved Tyskland og har derfor fået vores danske firma momsregisteret dernede. Heldigvis kunne det dansk-tyske handelskammer tage sig af det, ligesom den løbende indberetning. Men desværre er der umiddelbart ikke alle EU lande der yder den salgs services via en dansk afdeling.

Det bliver derfor meget hurtigt problematisk og kompliceret at skulle registrerer sig og løbende indberette moms til flere forskellige EU lande.

I den forbindelse vil jeg gerne hører fra andre af jer der har meget fjernsalg til andre EU lande, hvordan i håndtere momsen og om i evt. har et firma til at tage sig af repræsenterer jer i forbindelse med moms i de forskellige lande. For syntes ikke rigtig at jeg kan finde nogen på Google som tilbyder til mange lande.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:33

Hej Martin,

for omkring tre år siden stod jeg for momsindberetningen i en række europæiske lande. Det generelle indtryk var, at syd for alperne var det meget besværligt.

Hvilke lande er aktuelle for dig?

Stig

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 19:09

Hej Stig

England og Frankrig, vil helt sikkert være nødvendig her i 2013, men også meget muligt at det bliver nødvendigt i et par østeuropæiske lande.

England ser jeg ikke det store problem at finde en i, men det ville bare være lettere at have det samlet ved en leverandør, sådan så jeg ikke skal kommunikere med 5 forskellige firmaer hver måned/kvartal alt efter land.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23

Hej Martin

jeg mener ikke at England er noget særligt problem, det kører over nettet.

Da jeg indberettede moms i Frankrig kørte det meget manuelt. Vi printede blanketten, som så skulle påføres underskrifter fra den tegningsberettigede og sendes med posten, det vil sige, at vi brugte UPS for at sikre os, at det nåede frem.

I østeuropa har jeg kun erfaring med Polen. Det kørte OK, men jeg husker at myndighederne der var meget nøjeregnende og nogle blanketter var på polsk.

Som sagt er mine erfaringer fra tre år tilbage men det er vel ikke blevet svære.

Det burde ikke være nødvendigt at have en leverandør i hvert land. Det kan jo køres fra Danmark, så sats da på en dansk leverandør eller hvis du har tid, så klar det selv.

Jeg vil eventuelt gerne hjælpe, men jeg kan desværre ikke gøre dette gratis, hvilket du nok forstår.

Lad os se om andre Aminoer byder ind.

Stig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)