Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uvildig SEO information

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 166
Fra  SEO Nørden Tandblegning 365 Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes

Så vidt jeg forstår dit indledende spørgsmål handler det mere om at opsætte nogle værdiparametre, og lave nogle kpi's for hvad der kan betale sig den ene (adwords) eller anden vej (SEO)? Kan godt være jeg fuldstændig misforstår, men det bedste råd jeg umiddelbbart kan give dig i forhold til dette er:

Kig på Google adwords keyword tool. Fokuser på eksakte søgninger på hvad der lige er interessant. Kig på søgninger versus pris per click. Og så tage den lidt derfra...Nogle steder er prisen per click så lav at Adwords er en rigtig god deal (tror jeg har set den ned til et sted mellem 20 øre til 50 per clicl), mens andre steder er den ret meget højere (har set den oppe på 70 kr + per click i visse brancher)...

Kig på din egen backend og fokuser på konvertering. Kan du højst sandsynlig gøre enten direkte i din backend ellers i Google... Nu er jeg ikke selv webshopejer eller har forstand på konvertering, så her må der lige være nogle andre der forklarer hvordan det fungerer.

Mht. SEO så skal du nok se på det som 80 % af alle clicks går til organiske søgninger, mens resten går til Adwords. Det betyder ikke så meget for Adwords regnskabet, men er ret afgørende for hvor meget du kan få ud af SEO...

Håber det gav lidt indsigt i hvordan man kan gennemskue værdiskabelse via SEO/Adwords...

Mvh

Laust

PS: De 80% er der lidt uenighed om, men i min bog er det et ret konservativt estimat!

Partner - KH-Online.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 10:44

Det er netop derfor jeg er gået en smule i krig med det. Er udmærket klar over at vores hjemmeside er ret skod rent SEO mæssigt. :)

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 10:46

Alle de tekniske termer fatter jeg brik af. Det med de 80% lyder som noget jeg kan bruge til noget! Nogen der kan linke til nogle cases eller lign. hvor der er god gennemsigtighed?

VH Johannes

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 10:54

Find en freelancer :)?

Tilbyd personen X antal kroner for at optimere jeres h1 og alt tags osv :-)

Det er ikke den store opgave som sådan.

Hvis du derimod vil ramme meget rent SEO mæssigt, skal du jo også til at kigge på seo venlige tekster (det koster også at få skrevet dem)

Linkbuilding, sociale medier mm.

Det kan sagtens bliver ALT for dyrt :) (nu ved jeg ikke hvad i tjener eller har af kroner til det)

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 11:04

Det er også "freelancere". Budgetmæssigt har vi de penge til rådighed der kan svare sig at bruge. Som tidligere nævnt kommer kun 2-3% af omsætningen fra virksomheder der finder os på google. Pt. sælger vi for ca. 11-12 mio årligt ex moms.

VH Johannes

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1763
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:21

Johannes, PAD ApS:
Det er også "freelancere". Budgetmæssigt har vi de penge til rådighed der kan svare sig at bruge. Som tidligere nævnt kommer kun 2-3% af omsætningen fra virksomheder der finder os på google. Pt. sælger vi for ca. 11-12 mio årligt ex moms.

Hvilke andre kanaler får i jeres kunder fra ?

Det virker på mig meget usandsynligt, at i ikke vil kunne få meget stor gavn af en SEO optimering, men det afhænger naturligvis af jeres niche og kundernes købsadfærd.

Du nævner selv at i bruger små Kr. 2.000,00 på AdWords, det er jo ikke fantastisk meget - men alligevel nok, til at du hurtigt kan danne dig et indtryk af, hvad du vil kunne hente via de organiske søgeresultater.(hvis det er sat op korrekt)
Det er dog en noget usikker beregning, men den kan være vejledende og give et fint indtryk.

Har du opsat Google AdWords med konverteringssporing ?

Hvis du har det - kan kraftigt anbefales - kan du lave en beregning på, hvad samme placeringer i de organiske resultater estimeret vil kunne bidrage med i meromsætning og på den baggrund vurdere om en SEO optimering er pengene værd.

De eneste virksomheder, hvor jeg oplever, at SEO ikke kan betale sig hjem i løbet af max. et år - det er meget specielle nicher og virksomheder, ofte med komplekse produkter, eller virksomheder fungerer som underleverandører - og lige dem der har et helt nyt produkt, hvor kendskabsgraden er så lav, at det ikke hjælper noget at ligge nr.1 i Google de første 3-4 år.
Typsik vil nichevirksomhederne opnå new bizz igennem Google, da de nye kunder ofte ikke kender til de mere traditionelle salgskanaler indenfor nichen. (f.eks. industri messer), så der kan være gode nye kunder i visse tilfælde.

Jeg har ikke set nærmere på hvad det er i tilbyder i virksomheden, men vil anbefale, at du begynder med at se nærmere på, hvad der sker med den eksisterende Adwords trafik, når den ankommer til jeres website - skabes der konvertering, eller er det spild af penge.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 09:04

Jeg har ikke sat google Adwords særligt godt op går jeg ud fra. Betaler bare for at vi ligger nr. 1 på 10-15 søgeord, ellers intet.

Vi får vores kunder gennem forskellige kanaler, dog ikke via internettet. Pt. handler 4.000 virksomheder hos os.

Synes stadig det virker uoverskueligt.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1763
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:42

Jeg synes du skal overveje, at afprøve markedet på Google ved at få sat en kampagne professionelt op og måle på alt trafikken.

Når du har målet i en måneds tid, hvor omsætningen er repræsentativ for gennemsnittet over året, ja så kan du se om der er noget at komme efter.
(vil anbefale at du min. dobler Adwords beløbet, så der er mere data at måle på)

Så har du også fact, du kan præsenterer overfor andre i virksomheden, der skal med ind over.

Det behøver ikke koste alverden, at få lavet målingen.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)