Jeg har et spørgsmål til alle webdesignere der arbejder med webshops: - Hvilken webshop platform er den nemmeste at lave web design i? Nu har jeg arbejdet lidt med OpenCart og PrestaShop, og jeg må sige at det er lidt af en jungle at finde rundt i alle de forskellige template filer. Selve design og styling er intet problem (har lavet webdesign i 9 år, dog aldrig til webshops), men jeg synes det er meget kompliceret at finde rundt i de forskellige moduler og template filer. Hvad har i erfaring med? Hvad er den nemmeste open source webshop at lave templates til? |
Nu er den jeg har i tankerne ikke Open Source og jeg er heller ikke webdesigner men programmør. Den webshop jeg tror vil være nemmest at lave design til må være uCommerce til Umbraco. Her har du nemlig ikke nogle faste templatefiler men du kan styre designet nøjagtigt som du vil have det.
Jeg vil tror at hvis du har adgang til html-koden så kan næsten alle designs bruges til Umbraco uanset om det er lavet til Wordpress, Joomla, Magento eller hvad der findes.
Selvom uCommerce ikke er Open Source så kan den fås i en gratis version samt det er nemt at lave udvidelser til den idet man benytter .NET's måde at udvide lukket kode.