Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lorte banker..!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

De vil gerne have flere iværksætter i Danmark?

Men de vil ikke låne penge til min virksomhed? jamen...

Her er min situation..:

Er udlært som murer, men blev fyrret op til jul, pga. mangel på arbejde i det firma jeg var ansat i, så går på dagpenge nu ( den høje sats )

Har lige solgt min lejlighed, som jeg desværre er gået ud med et tab på 50.000, hvor jeg så skal afdrage de næste mange mrd.

Og så er igang med at starte en hjemmeside op, som jeg længe har sparet op til, for at kunne betale de, 35000 som siden kommer til at koste, hvilket banken så også var glad for at høre. Men så står jeg og skulle låne 50.000 til markedsføring, radio reklame, messe sande, SEO, facebook konkurrencer osv. men det vil de ikke låne mig penge til.

Så er det sku heller ikke nemt at starte virksomhed.

 

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

Gav de dig en begrundelse ? Mangel på indtjening eller lign?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hmm... Så du konstaterer at det er lorte banker der ikke vil låne dig 50.000 på dit glatte ansigt, når du lige er blevet fyret, og har solgt en lejlighed med et tab på 50.000?

Det virker nu meget fornuftigt på mig.

Hvorfor starter du ikke lidt mindre. - Du bør da kunne starte noget billigere end 85.000 .... Det havde jeg ikke engang 1/4 af, da jeg startede.

Fra Viborg
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken grund har du fået på afslag, og kun prøvet 1 bank ?

Der skal ret godt materiale og dokumentation til for at låne de penge til en der lige er blevet fyret + har en gæld, men de har nok givet dig en grund ?

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

 

For det første så op med hovedet igen. Det kan godt være, at bankens nej kan vendes til noget positivt!

Det lyder som et rigtig spændende projekt du har gang i, men også et forholdsvis ambitiøst projekt, hvor der skal bruges en del penge i forhold til, at du er en nystartet virksomhed.

Har du lavet en gennemarbejdet forretningsplan? Hvis du ikke har det, så synes jeg, at du skal have lavet sådan en, for selvom det kan være en dræber, så gør det, at du får lavet det strategiske arbejde, hvor du får gennemtænkt dit projekt og sammenhængen i det hele. Det kan også godt være, at banken vil låne dig penge herefter.

Hvis du har en gennemarbejdet forretningsplan, så skal du til at redefinere den og måske tænke på, hvordan du kan være kreativ og få reklamen på en anden måde. Det kan sagtens være, at du bare brænder pengene af ved at bruge dem på radioreklamer mv. uden, at det har nogen reel effekt, men hvis du laver en sjov event i stedet eller har fokus på onlinedelen eller synligheden i lokalsamfundet i stedet, vil give dig rigtig meget mere. Det hele kommer an på produktet og kunderne.

Derfor op med hovedet, det er ikke sikkert, at det hele er så skidt.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Han syntes at min ide er rigtig fin med hjemmesiden, og troede på det en dag ville tjene godt, men så længe jeg har den gæld på mit tab af lejligheden, så vil de ikke låne mig noget.
Banken syntes at det var en god ide at jeg solgte lejligheden, for har længe prøvet at sælge den, og nu fandt jeg en som ville købe den og så sparede jeg penge på en ejendomsmægler. så nu bror jeg ude ved damen i en lille 1 værelses, for at spare der.

Tror rigtigt meget på min side, samt mine venner og familie gør, så den dag der ryger nogle penge i kassen, så får de sku ikke dem ned i deres bank.

Har haft snakket med et par andre banker, og de ville ikke engang have mig.

Det eneste jeg skylder er det som jeg har mistet på lejligheden.. Har bil, dog, en billige en til 35000 som jeg ikke skylder noget på, og når jeg har arbejde fået jeg ok fin løn på 170 i timen, uden nogle sygedag eller noget..

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde ikke en disideret forretnings plan med ned til ham, havde et layout med af hjemmesiden, beskrivelse af hvordan den fungere, ideer og tanker.

Men det var måske også fordi det kom samtidig med med tab på boligen, og hvor meget der skal afdraget på den.

P.t går jeg jo arbejdsløs, med de sidst 10 mrd har jeg været igang med siden, og glæder mig rigtigt meget til opstart her i starten af næste mrd.

Så nu må vi se om den kommer til at tage så meget af min tid, at jeg slet ikke har "tid" til at arbejde som murer igen..

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal godt nok ikke gøre mig klog på det, men en af tankerne fra bankens side, tror du ikke det kan være følgende:

- Din hjemmeside har du sparet op til og det er de glade for. De tror på ideen og det er super. En hjemmeside, ihvertfald en af en vis kaliber, er jo et aktiv og et du vil kunne sælge igen, for "forhåbentlig" mindst det samme som du har investeret. En sådan havde de måske gerne lånt penge ud til, havde det været aktuelt og de var blevet fremvist en god forretningsplan. Men det er selvfølgelig ikke relevant.

Næst er det de kr. 50.000:

- Det med at låne kr. 50.000 til løse ting som markedsføring m.v. giver dig jo ikke noget aktiv, og det vil derfor reelt være muligt for dig og dem, at miste de penge og så er de bare væk - uden at kunne omsættes ved et salg. Derfor er det alt for risikabelt for dem at udlåne penge til den slags og det kan måske have været en grund til afslaget.

Skal ikke kunne sige det, men det er de tanker jeg har når jeg læser dit indlæg.

Håber dog du på andre måder får fremført din ide Yes

 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stefan Sørensen:
så går på dagpenge nu ( den høje sats )

Husk lige, at hvis du starter dit hjemmeside-projekt, så modregnes du i dagpengene fra dag 1. - Du skal jo stå til rådighed for arbejdsmarkedet. - Og pas på, der er flere der er faldet på ikke at sige noget om det. - Som jeg hører det herinde, så er de blevet ret strikse.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo ved godt at hvis jeg går på dagpenge, og tjener på det andet så mister jeg nok dem, og skal trække timer fra dagpenge, på de timer jeg kommer til at bruge på siden:)

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)