Jeg kunne godt tænke mig at finde - eller få udviklet - et rammeprogram, som man/jeg kan fylde ud med spørgsmål, et antal mulige svar og mulighed for en eller flere uddybende forklaringer. Det skal bruges til skole- eller studiehjælp. Ideelt skal man kunne videresælge programmet med indhold til interesserede. Tanken er, at hvis man fx ønsker at repetere et bestemt emne, så vælger man et af programmets temaer. Under hvert tema skal der være mulighed for op til 30 spørgsmål. For hvert spørgsmål mulighed for op til 5 svar - hvor et eller flere svar er rigtige. Svarer brugeren rigtigt, skal han/hun selvfølgelig have besked om det - svares forkert, skal man kunne henvises til yderligere forklaring. Jeg forestiller mig, at der må eksistere rammeprogrammer til sådan noget? Indholdet - altså temaer, spørgsmål, rigtige og forkerte svar samt uddybende forklaringer - vil jeg selv stå for. Hvad kan det koste at få lavet sådan noget, hvis det altså er realistisk at lave? Til brug på ipad. Jeg tror godt, jeg kan specificere programmets funktionalitet nogenlunde tydeligt (har arbejdet som programmør og systemplanlægger, men for +20 år siden). mvh Marianne |
måske noget i stil med dette: