Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Før: top10 Nu: Sparket ud af top100 - hvad er der galt?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har arbejdet i et par år på søgeordet iPhone 4 cover og det er selvfølgelig gået op og ned, men har generelt ligget på position 5-15. For omkring et års tid siden fik jeg et no-cure-no-pay tilbud fra et større SEO-bureau, som jeg tog imod og det gik egentlig glimrende og for første gang sneg jeg mig lige indenfor top5. 
Her i januar rettede jeg dog et par ting til på opfordring fra bureauet - heriblandt ny bedre URL med den gamle 301'et til den nye - fordi jeg var røget ud af top10, men resultatet blev katastrofalt og jeg er nu røget ud af top100.

Nogen der kan gennemskue hvad der præcist er gået galt med det søgeord? Ranker stadig ens for andre søgeord.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

såvidt jeg kan se går alle links til din forside - men alle links burde vel gå til http://www.imania.dk/iphone-4-covers.htm på ordet iphone 4 cover -

hvis du gør dette vil du klart komme tilbage på listen!

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt hvad du mener? Jeg har da så vidt jeg ved ingen iPhone 4 cover links til forsiden? Er der noget der redirecter forkert?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

alle de bannere der popper op på f.eks http://evilpigeon.dk/tag/gmail-og-iphone/

leder til din forside og er reg. for anker teksten iphone 4 cover - kan ikke se nogle til din underside med iphone 4 cover

denne leder også til forsiden http://www.iphonenyheder.dk/category/iphone-nyheder/ med ankertekst iphone 4 cover reg. fra dit banner

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort og godt, du har forvirret Google over hvad du egentlig kan/vil med at ændre dine URL's, og evt meta/title tags

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Anders:

Hej folkens,

Jeg har arbejdet i et par år på søgeordet iPhone 4 cover og det er selvfølgelig gået op og ned, men har generelt ligget på position 5-15. For omkring et års tid siden fik jeg et no-cure-no-pay tilbud fra et større SEO-bureau, som jeg tog imod og det gik egentlig glimrende og for første gang sneg jeg mig lige indenfor top5. 
Her i januar rettede jeg dog et par ting til på opfordring fra bureauet - heriblandt ny bedre URL med den gamle 301'et til den nye - fordi jeg var røget ud af top10, men resultatet blev katastrofalt og jeg er nu røget ud af top100.

Nogen der kan gennemskue hvad der præcist er gået galt med det søgeord? Ranker stadig ens for andre søgeord.

Når jeg klikker på det første link kommer jeg ind på en rimelig spammy side. Selvom man ikke engang tager sidebaren med står der iphone ca 50 gange på den side.

Derudover ser det ikke pænt ud med dine backlinks. Jeg kan se du bl.a. selv har registreret nogle domæner, som du så laver en del exact match ankertekster fra, hvilket bestemt heller ikke er smart.

Generelt har du over 50 backlinks med nøjagtigt samme anktertekst pegende på din iphone4 cover side, hvilket er meget skidt.

Fra mit lille hurtige tjek, ser det ud til at stort set alt bliver gjort forkert, når vi taler SEO. Det er intet tilnærmelsesvist naturligt over links eller tekster, og så er risikoen for at ranke dårligt jo til stede.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Når jeg klikker på det første link kommer jeg ind på en rimelig spammy side. Selvom man ikke engang tager sidebaren med står der iphone ca 50 gange på den side.

Tak for tippene.

At der står iPhone ca. 50 gange er noget svært at undgå når alle produkter skal indeholde ordet. Og det er jo 100x værre hos konkurrenten på førstepladsen: mytrendyphone.dk/shop/iphone-4-covers-67976s.html

Jeg forstår det ikke ligefrem tæller positivt, men en forbedring af lige præcis det problem (tilføjede tekst og reducerede mængden af produkter på siden) kan jo ikke være en forklaring på exit fra top100.

Det giver også mening med de 50 backlinks, men det er jo heller ikke noget nyt?

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 12
Indlæg ialt: 100
Fra  redHOST APS Trendbazaar A/S Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:

Faldt dog over en lidt skidt ting:

Dit forum er overfyldt med uheldige spam indlæg: http://www.imania.dk/forum/off-topic-f30.html

Tak, ja det bemærkede jeg også i formiddags - jeg overvejer helt at lukke det forum, da ingen bruger det. Er det meget skidt helt at lukke det og give 404 eller er tricket bare at slette alle spam-indlæg?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Anders:
At der står iPhone ca. 50 gange er noget svært at undgå når alle produkter skal indeholde ordet. Og det er jo 100x værre hos konkurrenten på førstepladsen: mytrendyphone.dk/shop/iphone-4-covers-67976s.html

Jeg forholder mig ikke til hvad der er nødvendigt, du skal bare vide det ser ret spammy ud. Hvad konkurrenten gør skal du ikke se på, det har ikke noget med din SEO at gøre. Der er sider der overlever at være spammy og der er sider der ikke gør. Hvis man ikke vil straffes, skal man sørge for at skrive mere naturligt.

Anders:
Jeg forstår det ikke ligefrem tæller positivt, men en forbedring af lige præcis det problem (tilføjede tekst og reducerede mængden af produkter på siden) kan jo ikke være en forklaring på exit fra top100.

Nej det kan det ikke, for det er ikke altid der er EN enkelt forklaring på et drop. Der kan sagtens være flere faktorer.

Anders:
Det giver også mening med de 50 backlinks, men det er jo heller ikke noget nyt?

Nej det er muligt det ikke er noget nyt, men det ændrer ikke på det er meget meget skidt. Der er sider der kørte med den slags backlinks i 10 år, og selvom det ikke var nyt blev de pludselig straffet af Google penguin filteret.

Det lader til du søger en eller anden enkelt forklaring som lige kan få dig tilbage igen, men det er en helt forkert tilgang til det arbejde der ligger foran dig. Du har en spammy side, med totalt spammy exact match anktertekster, og det er noget du bør få rettet op på lige gyldigt om du så leder efter en eller anden gylden løsning, så hurtigt får dig op, i mellemtiden.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)