Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så er det nu jeg skal i gang. Hjælp mig med valg af virksomhedsform

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg står i den situation at jeg skal til at starte en ny webshop inden længe. Jeg er dog lidt i tvivl om hvilken type virksomhed jeg skal starte? Min virksomhed kommer til at have en meget begrænset risiko, så er ikke bange for at starte en personlig eget virksomhed. Jeg er alene om projektet så enten skal jeg starte en enkeltmandsvirksomhed eller også skal det være et APS.

Den lille detalje der gør at jeg er i tvivl og beder jer om hjælp er:

Jeg regner med at skulle i gang med at studere efter sommerferien, og er ikke interesseret i at skulle betale SU tilbage. Derfor skal virksomheden oprettes således at jeg kan nøjes med at udbetale lige nøjagtigt de penge der passer med grænsen for hvad man må tjene.

Så vidt jeg har forstået kan dette også lade sig gøre i et enkeltmandsselskab hvis man benytter sig af virksomhedsskatteordningen. Ret mig hvis jeg tager fejl?

Hvad vil I råde mig til?

Mvh

Emil

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:06

Hvis risikoen er pytlille så du ikke vil stifte ApS - ja så er det god nok. Enkeltmandsvirksomhed under VSO og du kan styre fri af SU problemer men bør nok ha en økonomikyndig eller revisor til at sætte dig i gang regnskabsmæssigt så du overholder VSO og til at afslutte med skat for dig ved årsafslutning

Formentlig kan du senere skattefrit omdanne til IVS (1 kr selskaber som ventes komme næste år) eller mere "voksent" i alle fald til ApS, som ventes at komme ned på 50 t i stiftelse, penge der jo er dine egne og ikke forsvinder med mindre selskabet taber dem i driften

vh

Fra Reersø
Tilmeldt 16. Jul 12
Indlæg ialt: 86
Fra  EnergiKøb ApS Skrevet kl. 15:32

Hvis risikoen er pytlille så du ikke vil stifte ApS - ja så er det god nok. Enkeltmandsvirksomhed under VSO og du kan styre fri af SU problemer men bør nok ha en økonomikyndig eller revisor til at sætte dig i gang regnskabsmæssigt så du overholder VSO og til at afslutte med skat for dig ved årsafslutning

Formentlig kan du senere skattefrit omdanne til IVS (1 kr selskaber som ventes komme næste år) eller mere "voksent" i alle fald til ApS, som ventes at komme ned på 50 t i stiftelse, penge der jo er dine egne og ikke forsvinder med mindre selskabet taber dem i driften

vh

Hej Cookie,

Så lige dit indlæg vedr virksomhedsform. Og kan se at du tilkendegiver at der formentlig vil komme den meget omtalte IVS selskabsform. Men har du nogen ide om hvad forskellen egentligt er på et SMBA og det nye IVS.

Mvh Martin

EnergiKøb hjælper private og erhverv med at håndtere og administrere energibespareser samt udbetaling af det efterfølgende energitilskud.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56

Ja først og fremmest skal man være 2 aktive deltagere i et SMBA - og der er specielle regler for udbytte og andet + det kan aldrig ændres til et ApS og skal ikke på samme måde offentliggøre regnskaber

IVS bliver som et 1 kr ApS - 1 ejer ok, kan opgraderes til ApS (faktisk et hovedformål) og skal følge samme regnskabsregler med offentliggørelse og andet som ApS så vidt jeg har set. Det kommer dog først næste år, og er der investeringspenge i det, ville jeg bestemt stifte ApS og komme igang.

ApS kapitalen kan så efter stiftelse lægges i varelager - webshop og andet - men er alt uden større risiko, så personligt selskab og du kan senere omdanne

vh

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 09:46

Af ren og skær nysgerrighed. Hvori ligger det "svære" ved at styre en virksomhed efter VSO? Er det noget der er umuligt at sætte sig ind i uden at det tager alt for lang tid? Og i givet fald, hvad vil det ca. koste at hyre en revisor til at stå for arbejdet?

Mvh

Emil

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:05

Det er den skarpe adskillelse - lidt i renterne + fremføring af ikke hævet overskud - men det er som ikke så hundevanskeligt og en økonomi mand kan for små penge sætte dig i gang (jeg tror en god snak over dit regnskabsprogram til max 1000 kr gør det) og så kan du afgøre om han skal checke dig og hjælpe med selvangivelsen - for noget der ligner det samme vil jeg TRO du kan få det

Du kan også google en masse om det, og se om du kan selv - men det koster langt mere at rette til, end at får det gjort på forhånd

vh

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)