Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Illustrator

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude.

Jeg har et logo jeg har fået arvet og det kunne jeg godt tænke mig at få lavet om til en vektor fil.

Jeg ligger selv inde med programmerne til at klare sagerne. Har hele CS6 pakken.

Men men men, nu har jeg optimeret alle pixels i photoshop som forsøg men det har ikke virket for mig.

Hver eneste gang jeg trækker filen ind i illustrater og kører trace på den bliver det hele som en smeltende masse.

Billedet er 5 bogstaver på hvid baggrund med en rød streg og det går fuldstændig galt når man prøver at få det fixet.

Vedhæfter lige mine eksempler til jer. 

Håber i har nogle gode råd eller sider jeg kan læse noget frem til? 

Det kan også være der er en af jer der har lyst til at give en hjælpende hånd med hvis i kan se det kan klares på et øjeblik.

Første billed er uden redigering i photoshop vedr. pixels.

Anden billed er med pixels optimering, men det hjalp ikke for mig i illustrator.

Her er filen fra illustrator og det går jo simpelthen ikke :)

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig !

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:24

Frederik Lunøe:
Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig !

Lav det direkte i illustrator så har du et perfekt resultat da illustrator automatisk laver vektor grafik når du gemmer som AI,PDF eller eps, der er ikke den store forskel på brugen af illustrator og Photoshop, det er jo bare fonten og så den røde streg :)

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35

Jamen det er et billed. Jeg har ikke evnen til at finde ud af at lave ting. Jeg kan godt finde ud af at redigere på eksisterende ting :)
Fordi med direkte mener du fra bunden?
Når illustrator laver det hele i cirkler kan man ikke få e'et mere kvadratis vel?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 18:46

Frederik Lunøe:
Jamen det er et billed. Jeg har ikke evnen til at finde ud af at lave ting. Jeg kan godt finde ud af at redigere på eksisterende ting :)

Okay jeg troede du havde lavet det selv fra bunden i PS derfor :)

Frederik Lunøe:
Når illustrator laver det hele i cirkler kan man ikke få e'et mere kvadratis vel?

Ja det kan man!

Hvilken formater har du det logo i? jpg, png ?

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17

Jeg har billedet i jpg fra start. Billedet er gået i arv så jeg har ikke bedre muligheder end dette.

Jeg har efterfølgende sat billedet i photoshop og prøvet at rette lidt i pixels - er lidt i tvivl om det var det rigtige at gøre.

Så jeg kan godt fremkalde billedet i de filer som ønskes via photoshop. :)

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Send gerne originalen til mig, så skal jeg lige kigge på det. Det vil ikke kunne betale sig at trace det, da det er for pixeleret til det. Det skal tegnes op igen. Men jeg kan ikke forestille mig, at det kan tage meget mere end 15-20 min., og det vil jeg gerne hjælpe dig med - gratis. 

Du kan sende til tommy@mainmedia.dk

/Tommy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Hej Tommy. 

Jeg sender dig en mail strak. 

Det er jeg virkelig glad for du tilbyder - så må du endelige sige til hvis jeg kan hjælpe dig med noget en dag!

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 20:46

Hej Frederik,

Har sendt dig denne. Gi' gerne en melding på, hvordan det svarer til ønskerne.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Tommy har hjulpet mig her til aften og det har været en ren succes.

Først skulle jeg ikke gøre andet end at sende filen til ham og han gjorde filen klar til mig og sendte tilbage.
Jeg har fået stillet til rådighed så jeg har kunne ændre til alle formater via photoshop og illustrator.

Tommy har derudover taget sig tid til at lære mig om forskellige funktioner og sørget for jeg har fået forståelse for hvad der skal til for at en fil kan bruge til tryksager eller større reklamer.

Jeg kan kun anbefale Tommy til jer andre da han har været meget imødekommende, hjælpsom og ikke mindst har han videndelt en masse som vil være brugbart for mig lang tid fremadrettet.

Så en helt klart anbefaling herfra! 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)