Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Media Temple eller alternativ

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry med adressen - jeg mente naturligvis transip.eu :)

Anyway, så kan du lave de ting du nævner på en VPS hos tramsip.eu eller serverbite.dk. Det kan du også på mange andre VPS'ere, men ift. pris og kvalitet får du meget for pengene ved de to. Som jeg læser det, er den løsning du har set på også en virtuel server - dedikeret virtuel server (i min bog lidt begrebsforvirring), også rent prismæssigt ligger den noget over transIP.eu.

Nu ved jeg ikke om du vil fortrække en Linux eller Windows server, men det er også muligt at få Plesk (til at styre/oprette webhoteller mv) hos TransIP: https://www.transip.eu/vps/plesk/. Den følger med hos Media Template, men er som sagt forsat noget dyrere..

TransIP:4Gb ram/300Gb disk= 57,5 €/md inkl. plesk
Media Temple: 4GB ram/100GB$150/md inkl. plesk

For en god ordens skyld, så er jeg blot en tilfreds kunde hos TransIP (og serverbite). Jeg valgte dem pga. af deres snapshop-funktion efter at have prøvet Hetzner.de's server-børs (http://www.hetzner.de/hosting/produkte_rootserver/serverboerse).. Hos Hetzner fik en meget billig dedikeret server, men jeg måtte herefter gøre alt selv... der var ingen backup/mirror muligheder, så hvis jeg ville sætte backup op måtte jeg gøre det via noget serversoftware..

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 22:53

Karsten Krogsgaard Sommer:

Hos Hetzner fik en meget billig dedikeret server, men jeg måtte herefter gøre alt selv... der var ingen backup/mirror muligheder, så hvis jeg ville sætte backup op måtte jeg gøre det via noget serversoftware..

Det er jo også en dedikeret server ;) Så lyder meget logisk man selv skal tage backup, og selv installere softwaren :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 00:33

Smile Den havde jeg fortjent..Smile - fair nok, jeg omformulerer.. Der var ikke mulighed for eksempelvis at opsætte diske i hardware-raid, og jeg kunne ikke få klarhed over hvad der ville ske hvis en af de to (Sata)-diske der sad i server brændte af... vil de blive udskiftet, og hvad ville sådan en operation koste... Jeg kunne heller ikke købe en ekstra dedikeret server og sætte den op som mirror eller i det midste som backup-server som kunne tage backup via LAN.. 

Kort sagt: Jeg havde ikke forudset at jeg var "helt alene".... mig og min server...  :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 07:01
Nu har jeg bestilt begge to for at prøve dem af, da MT har mulighed for at få pengene tilbage. Med hensyn til backup, er det så rigtigt forstået a t man via Plesk kan sætte dette op?

Og kom til at tænke påkom det er nødvendigt at kunne have "Billing" modulet fra Plesk, idet det ikke er muligt hos Transip.eu?
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 07:11
Med hensyn til bl.a. .DK domæner som ikke er understøttet, benytter man vel bare GratisDNS eller ling til at agerere DNS service
Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 07:18

Smile Den havde jeg fortjent..Smile - fair nok, jeg omformulerer.. Der var ikke mulighed for eksempelvis at opsætte diske i hardware-raid, og jeg kunne ikke få klarhed over hvad der ville ske hvis en af de to (Sata)-diske der sad i server brændte af... vil de blive udskiftet, og hvad ville sådan en operation koste... Jeg kunne heller ikke købe en ekstra dedikeret server og sætte den op som mirror eller i det midste som backup-server som kunne tage backup via LAN.. 

Kort sagt: Jeg havde ikke forudset at jeg var "helt alene".... mig og min server...  :)

Du har ikke muligheden for hardware raid, da de fleste af serverne hos hetzner, ikke har hardware raid i sig :)

For at finde ud af hvad ting koster for at blive udskiftet, kan man jo altid kontakte deres support. Og du kan selvfølgelig godt købe en ekstra server og sætte op som backup, da hvis du har 2 servere, kan du sende data frem og tilbage som du vil. Og da det er intern dataoverførsel, kan du godt regne med 80megabyte/s transfer speed (evt via rsync etc)

Mads S. Petersen:

Og kom til at tænke påkom det er nødvendigt at kunne have "Billing" modulet fra Plesk, idet det ikke er muligt hos Transip.eu?

Det behøves du skam ikke, WHMCS er et perfekt alternativ! :)

Mads S. Petersen:
Med hensyn til bl.a. .DK domæner som ikke er understøttet, benytter man vel bare GratisDNS eller ling til at agerere DNS service

Du kan jo få dine navneservere godkendt hos DK-Hostmaster ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 07:26
Jeg vil prøve at se efter det modul du nævner

Men dt er vel ok at benytte en dns service bl.a. UnoEuro :)?
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 09:48

Anyway, så kan du lave de ting du nævner på en VPS hos tramsip.eu eller serverbite.dk. Det kan du også på mange andre VPS'ere, men ift. pris og kvalitet får du meget for pengene ved de to. Som jeg læser det, er den løsning du har set på også en virtuel server - dedikeret virtuel server (i min bog lidt begrebsforvirring), også rent prismæssigt ligger den noget over transIP.eu.

Nu har jeg oprettet en VPS hos TranIP, og har lige et spørgsmål angående .dk domæner. Kan de ikke blive hostet host dem ?

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:57

Mads S. Petersen:

Nu har jeg oprettet en VPS hos TranIP, og har lige et spørgsmål angående .dk domæner. Kan de ikke blive hostet host dem ?

ns1.transip.nl er godkendt hos dk-hostmaster.dk
ns2.transip.eu er godkendt hos dk-hostmaster.dk
Så jo du kan godt hoste dine .dk domæner via deres DNS servere :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 10:02

Umiddelbart vil DK-Hostmaster ikke lade mig redelegerer mit domæne til ns2.transip.eu

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)