Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Media Temple eller alternativ

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Indlæg ialt: 248
Fra  madebyM Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at skulle etablere noget dedikeret server ala den Media Temple kan med deres (dv) løsning. Formålet er at jeg kan sælge videre til de kunder måtte få i min virksomhe som laver webdesign og grafisk arbejde. Jeg kan dermed tilbyde ”hele pakken”. Jeg vil derfor høre jer Aminoer om det er en god idé, findes der et alternativ?

Grunden til at valget er på Media Temple, er at der ikke skal betales 1 år forud (med henblik på at kunne teste), og så prisen. Jeg synes danske reseller løsninger er lidt dyre ift. MT

Hvad siger i?

Fra Billund
Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 89
Fra  Sommer Systems ApS Skrevet kl. 13:36

Hej Mads,

Jeg vil anbefale dig at kikke på serverbite.dk (norsk) og transip.com (hollandsk) - begge betales pr. måned. Vi har 2 mindre VPS'er i Norge og én kraftig i Holland og er meget tilfredse med dem begge. Hvis du gerne vil teste, så vil jeg starte med serverbite.dk, idet du kan skalere det op og ned efter behov, og prisen er stadig fornuftig... 

Jeg kører selv CentOs med WebUzo.com, og har derfor aldrig haft behov for at "rode" med Linux... det kører automatisk, og jeg kan installere scipts (eksempelvis wordpress) på få sekunder.

Sig til hvis du skal have hjælp til at gøre serveren køreklar :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 17:08

Umiddelbart kan transip.com ikke tilgås, men vil prøve at se hvad serverbite kan tilbyde :). Selvom den ligger i Norge, kan man vælge at sin server skal stå i Holland?

Og det skal også lige siges jeg ingen erfaring med serveropsætning har, men de grundlæggende principper i webhotel drift, og domænedrift er på plads

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:37

Det er fordi det er transip.nl :p

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 17:46

Det hjalp på det :). Men kan transip anbefales, og ud fra hvilke kriterier og fakta ift. Mediatemple?

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 17:56

Mads S. Petersen:

Det hjalp på det :). Men kan transip anbefales, og ud fra hvilke kriterier og fakta ift. Mediatemple?

Nu er der intet 'dedikeret server' over en VPS, men ja transip er sikkert OK :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 17:59

Nej, det er der selvfølgelig ikke ;)... Men kan se du skriver fra hosting4real, og du vil nok derfor ikke anbefale andre alt for kraftigt :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:10

Mads S. Petersen:

Nej, det er der selvfølgelig ikke ;)... Men kan se du skriver fra hosting4real, og du vil nok derfor ikke anbefale andre alt for kraftigt :)

Hvis jeg vidste om de leverede gode VPS'er, så ville jeg anbefale dem, hvis de lød til at passe til dine behov, fordi nu mener jeg ikke at hosting, er at skrabe kunder ind, bare for at få kunder.

Jeg mener, at folk skal have hosting der passer til deres behov, og til de krav de nu engang har. Så hvis x firma passer bedre, så skal man da tage x firma.

Så hvis jeg vidste hvad VPS'er de leverede, og om de var gode, så jo så ville jeg da anbefale dem. Nu er TransIP rimelig store i Holland, og jeg har før købt produkter gennem dem, og deres support er skam god.

Så nej, 'bare' fordi jeg selv har et hosting firma, betyder ikke at jeg ikke vil anbefale andre. I sidste ende gælder det jo om at gøre kunden tilfreds ;) Og hvis jeg ved du vil være mere tilfreds hos et firma, end et andet, så ville jeg da ikke sende dig til det forkerte :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Mar 12
Fra  madebyM Skrevet kl. 18:12

Det var egentlig også min pointe i ovenstående, eller ihvertfald det jeg prøvede at få frem. Men sund holdning du udviser :)

Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 18:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mads S. Petersen:

Det var egentlig også min pointe i ovenstående, eller ihvertfald det jeg prøvede at få frem. Men sund holdning du udviser :)

Det du skriver, er jeg nok ikke vil anbefale dem alt for kraftigt, fordi jeg selv har hosting :)

Jeg siger transip sikkert er OK, da jeg ingen anelse har om de levere gode VPS'er, så bare fordi jeg har hosting, så ændre jeg jo ikke holdning af den grund, selvom det måske gør ved andre :)

Mener at ærlighed betaler sig mere, og det har da vist sig at give pote, for mig ihvertfald :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)