Jeg overvejer at skulle etablere noget dedikeret server ala den Media Temple kan med deres (dv) løsning. Formålet er at jeg kan sælge videre til de kunder måtte få i min virksomhe som laver webdesign og grafisk arbejde. Jeg kan dermed tilbyde ”hele pakken”. Jeg vil derfor høre jer Aminoer om det er en god idé, findes der et alternativ? Grunden til at valget er på Media Temple, er at der ikke skal betales 1 år forud (med henblik på at kunne teste), og så prisen. Jeg synes danske reseller løsninger er lidt dyre ift. MT Hvad siger i? |
Hej Mads,
Jeg vil anbefale dig at kikke på serverbite.dk (norsk) og transip.com (hollandsk) - begge betales pr. måned. Vi har 2 mindre VPS'er i Norge og én kraftig i Holland og er meget tilfredse med dem begge. Hvis du gerne vil teste, så vil jeg starte med serverbite.dk, idet du kan skalere det op og ned efter behov, og prisen er stadig fornuftig...
Jeg kører selv CentOs med WebUzo.com, og har derfor aldrig haft behov for at "rode" med Linux... det kører automatisk, og jeg kan installere scipts (eksempelvis wordpress) på få sekunder.
Sig til hvis du skal have hjælp til at gøre serveren køreklar :)