Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords placering - i bunden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har netop oprettet nogle adwordskampagner for RejseTanker.dk. Nu har jeg så været inde og tjekke dem og hvor man jo normalt ligger placeret i enten toppen eller ude i højrekolonnen, så ligger flere af mine annoncer nu pludselig i bunden (afhængig af hvilke søgeord jeg bruger) Det har jeg aldrig set før? Og undre mig meget - jeg vil jo langt hellere ligge i toppen end i bunden.

Generelt kan jeg se at der med disse "bund" annoncer heller ikke ligger andre annoncer i toppen. Er der nogen som kan forklare mig hvad der sker?

Og endnu et spørgsmål; på flere af mine søgeord, skriver Google "Dit søgeord udløser ikke annoncer til at blive vist på Google lige nu på grund af en lav annoncerangering." Det forstår jeg ikke? Søgeord og sætninger er nøje i overensstemmelse med landingsiden (læs: relevant) etc. og annoncerne er lige lavet, så hvordan kan jeg allerede kategoriseres med "lav annoncerangering" -

På forhånd tak for hjælpen :)

Charlotte

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:17

Hej Charlotte

Google indførte i November 2011 mener jeg, tests med placeringen af annoncer. De havde kørt en test som viste af Adwords annoncer i bunden gav en væsentlig højre CTR, end annoncer ude til højre. Placeringen af annoncerne sker dynamisk og indtil har jeg ikke set/opdaget om det er ved specifikke søgninger.

Google afgør annoncepositionen ud fra 2 faktorer som er kaldet kvalitetsresultatet og den Max cpc du er villig til at byde per søgeord. Du kan se dine søgeords kvalitetsresultat ved at klikke på taleboblen til højre for dine søgeord. Dine søgeords kvalitetsresultat er formentligt for lavt til at blive vist.

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 12:19

Og lige et spg. mere, når jeg søger på søgeordet "Rejseforum" så skulle min adw. annonce iflg. Google vises, men der blir ingen adwords annoncer vist på Google med dette søgeord?

Virkelig underligt syntes jeg!!!

Charlotte

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 12:25

Ok og tak,

Men man kan normalt altid se hvad mindsteprisen skal være (vel i kraft af hvor mange der bruger samme søgeord) og byder man ikke nok, så står der udtrykkeligt, at man ligger under bud???

Så det betyder altså bare at jeg skal byde meget højere også selvom der fx. ikke er stor konkurrence på søgeordet?

Syntes altså Adwords pludselig opfører sig anderledes end det plejer....

C.

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 12:28

Hej igen

Ja hvis du har et lavt kvalitetsresultat, skal du byde højere for søgeordet.

Ang. det med visning af annoncer på "rejseforum" kan være du har sat din kampagne til at blive vist jævnt over hele døgnet, så kan du ikke se den på hver søgning. Tjek dine kampagneindstillinger - for at få vist annoncen hele tiden skal den stå på "Accelleret" under leveringsmetode.

Mvh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 12:35

Tak det hjalp med Accelleret :)

Men jeg er stadig meget irriteret over at min annoncer står i bunden :( Men det kan man vel ikke gøre noget ved?

/Charlote

Tilmeldt 25. Dec 06
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 13:11

Nej det er desværre ikke noget du kan styre. Det er Google der bestemmer detSmile.

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 15:35

Annoncerne i bunden (hvor der måske kun er en eller slet ingen i top og ingen i højre side) er som regel ved søgeord med meget lav søgevolumen. Så snart der komme flere søgninger vil annoncen ganske sikkert ryge i top.

For søgeordet Rejseforum er det sikkert manglen på søgninger og ikke bud. Både dig og Startour ligger pt. i bund med i en ferieperiode rykker de sikkert i top.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)