Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor blev du iværksætter?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 489
Fra  Artik Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Artemis - Tak skal du have og lige over.. Jeg kan jo se du overgår mig med alderen :)

Sjovt du nævner vestas.. Købte dog mine til 89, og solgte for tidligt, men ja en ganske god forretning der også :=)

Spændene at læse om alle andre herinde også. Her gik man og troede man var unik, og opdager der er utrolig mange spændene mennesker i lille Danmark.

Er du fortsat aktionær?

Arbejder lige pt. med et velgørenhedsprojekt som hedder The Turtle Poster, hvor jeg forsøger at samle penge ind til de truede havskildpadder.

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

 

Jeg er fortsat aktionær, ja.

 

Mvh. Artemis

 

Fantasi er evnen til at se det, der endnu ikke er.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Iværksætter er ikke noget man bliver - man er født til det

 

Jeg personlig fik mit første se nummer som 18 årig og har haft en del forskellige forretninger gennem tiden, noget mere krævende end andre, men jeg har sjovt nok aldrig kastet mig ud i et nyt projekt på grund, af indtægten der kunne / ligger i det. Udelukkende fordi det var en mulighed jeg bare MÅTTE følge op på.

 

De senere år har jeg nok udviklet mig i retningen af idemand / opstarter og når det, så køre mister jeg interessen for det projekt og sælger det. (Nej det bliver man ikke rig af griner).

 

Mit sidste salg af en ide er vendt her på amino i en anden tråd, og nææ det blev jeg heller ikke rig af, men kunne indløse en del glæd på den konto og det er jo ik helt ringe *S* Det salg giver mig i dag en løbende indtægt fordi jeg i salgsaftalen har ret til procenter af omsætningen, det er ikke de store summer men det vokser måned for måned.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

"Iværksætter er ikke noget man bliver - man er født til det"

Det lyder ganske korrekt, efter min mening...!

...og tak for svaret!

Mvh. Artemis 

 

 

 

 

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er andre, der har en historie om hvorfor de blev iværksætter, hører jeg stadig gerne efter. ;-)

Mvh. Artemis

Fra Skovlunde
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev iværksætter som 20-årig. Jeg har altid elsket at fotografere, og indså så en dag, at jeg faktisk kunne tjene penge på det.
Det var dog ikke muligheden for at blive rig af det men mere blot det at kunne tjene penge på at lave det man elsker. Og jeg må indrømme, at tanken om måske en dag kunne leve udelukkende af dét, trak rigtig meget.

Da jeg blev selvstændig med FriskFoto var jeg under uddannelse (multimediedesign), men interessen for denne forsvandt godt hjulpet på vej af ringe undervisning og min egen voksende virksomhed.

I dag er jeg 23 og har lige fået brev fra Skat om, at jeg nu er en etableret virksomhed :)
Jeg har "kun" min studenterhue og en HG i baggagen, men mine erfaringer fra den uddannelse jeg ikke gjorde færdig kan ingen tage fra mig, selvom jeg ikke har papir på det.
Lige pt. ser jeg ingen grund til at læse videre, selvom jeg er eneste iværksætter i min vennekreds og ofte bliver får stillet spørgsmålet. Til gengæld gør jeg meget brug af kurser både inden for mit fagområde men også mere generelle. Jeg har også været 3 måneder på højskole for at få et kreativt indspark, og jeg overvejer at tage et kursus i makeup for at kunne supplere med lidt mere til mine kunder.

Pr. 1/12 har jeg faktisk opnået mit mål, som var at kunne leve af min virksomhed. Jeg har opsagt mit nuværende lønslave job for at springe ud i det for alvor. Indtil nu har det nemlig altid været en hobbyvirksomhed ved siden af enten skole eller andet arbejde. Jeg ved at jeg ikke kommer til at tjene de store beløb her i starten, men da jeg har en stor kundekreds allerede og vil gøre meget ud af markedsføring i 08, håber jeg at det kommer af sig selv. Men igen, det er ikke pga. pengene jeg har valgt denne levevej.

Jeg glæder mig til at se om det hårde arbejde og de mange arbejdstimer tjener sig selv ind, og om der er kunder nok til mig. Indtil nu er det gået rigtig godt, men da jeg ikke har skulle tjene til huslejen, har jeg taget det lidt mere roligt. Nu gælder det for alvor, og derfor sparker jeg det i gang ved at indvie mit nye fotostudie i Herlev engang i januar med en reception for alle i lokalområdet og andre interesserede.

Alt i alt kunne jeg ikke lave noget bedre end dette. Jeg elsker mit arbejde som fotograf og glæder mig til udelukkende at skulle beskæftige mig med dette. Det har trods alt været drømmen meget længe :)

 - Birgitte

Fra Sønderjylland
Tilmeldt 27. Jul 07
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Artemis

Jeg har masse af små side projekter som udspringer af skøre ideer. Heldigvis har jeg en god omgangskreds som ind imellem hopper med på ideérne, for ellers var ingen af dem blevet til noget.

Min primære energi ligges dog fortrinvis i mit firma Kinedic, hvor jeg arbejder med EDI og integration af IT systemer. Jeg gør det fordi jeg ikke kan lade være Big Smile

MVH Hans Poulsen hans@kinedic.dk www.kinedic.dk
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)